Na minuloročnom ženevskom autosalóne mala premiéru Mazda CX-30, ktorá vyplnila medzeru medzi typmi CX-3 a CX-5. Crossover vznikol na rovnakom základe ako hatchback/sedan označený číslom 3. V redakcii ho už dobre poznáme, po vlaňajšej prvej jazde v zahraničí sme ho začiatkom tohto roka testovali aj v domácich podmienkach.

Našimi rukami prešiel počas zimy exemplár vybavený základným benzínovým motorom poháňajúcim predné kolesá cez šesťstupňový automat. Teraz sme japonskú novinku mali možnosť okúsiť opäť, no s odlišnou technikou. Na scénu prišla silnejšia verzia atmosférického dvojlitra doplnená manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies.

Medzi silné stránky typu CX-30 bezpochyby patrí jeho výrazný štýl.
Medzi silné stránky typu CX-30 bezpochyby patrí jeho výrazný štýl.
Zdroj: Marek Pokrývka

Navonok možno tento variant spoznať akurát podľa štítka AWD na piatych dverách, ktorý prezrádza prítomnosť systému 4x4. Od predtým skúšaného exemplára sa štvorkolka odlišovala aj červeným lakom. Na automobiloch tejto značky ide síce o klišé, no k dizajnovému jazyku Kodo sa tento odtieň jednoducho hodí. V prípade typu CX-30 s ním kontrastujú masívne plochy tmavého plastu.

K farebnej obmene došlo aj v interiéri, ktorý obsahoval na viacerých miestach modrú kožu doplnenú niekoľkými čiernymi plochami z rovnakého materiálu. Sedadlá boli v tomto prípade textilné. Na prémiovom pocite z kabíny sa napriek tomu nič nezmenilo, z hľadiska vyhotovenia a použitých materiálov patrí toto SUV jednoznačne medzi špičku.

Aj v tomto prípade sme mali z interiéru takmer prémiový dojem.
Aj v tomto prípade sme mali z interiéru takmer prémiový dojem.
Zdroj: Marek Pokrývka

Vybavenie testovaného vozidla okrem kože na sedačkách neobsahovalo niektoré bezpečnostné systémy či sústavu štyroch kamier, v praxi nám ale nič nechýbalo. Mazda CX-30 má už štandard netradične bohatý. Z hľadiska priestrannosti patrí k priemeru kategórie, čo sa týka aj kufra. V ňom by sme ocenili dnes pomerne bežné možnosti na uchytenie batožiny.