Mazda CX-30 Plus Skyactiv-G122 AT.

Testy Test Mazda CX-30: SUV je praktickejšie než príbuzný kompakt, no jazdí takmer rovnako dobre

Celkové hodnotenie
Plusy
  • zaujímavý dizajn karosérie
  • vyhotovenie interiéru
  • solídne jazdné vlastnosti
Mínusy
  • vyššia základná cena
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

29.1. 16:30 Novinka z Hirošimy neskrýva svoju DNA, no najmä vďaka mohutným plastom má svojsky štýl. Preverili sme ju v bohato vybavenej verzii so základným benzínovým motorom, pohonom predných kolies a automatickou prevodovkou.

01. Exteriér 84%

Mazda sa rozhodla reagovať na popularitu áut s väčšou svetlou výškou vyplnením medzery medzi typmi CX-3 a CX-5. Namiesto núkajúceho sa čísla štyri už označujúceho produkt pre Čínu však zvolila tvar CX-30. Ide o kompaktné SUV (resp. crossover), ktoré vo veľkej miere vychádza z hatchbacku Mazda3. A spojenie s týmto súrodencom dáva jasne najavo.

O evidentnom genofonde novinky sme sa už mali šancu presvedčiť počas medzinárodnej jazdy. Teraz sme naše prvé dojmy mohli rozvinúť v rámci domáceho testu, na ktorý sme dostali benzínový exemplár v sivomodrej farbe Polymetal Grey. Tá je podstatne menej výrazná než typická červená Soul Red. Dáva tak menej vyniknúť tmavým plastom, ktoré sú poznávacím znakom vozidla. Dávajú mu špecifický štýl.

Mazda CX-30 sa od príbuzného kompaktu odlišuje aj architektúrou svetiel.
Mazda CX-30 sa od príbuzného kompaktu odlišuje aj architektúrou svetiel.
Zdroj: Marek Pokrývka

Ani po dlhšom spolužití s týmto modelom sme sa nezbavili pocitu, že plastové oblúky blatníkov pôsobia z niektorých uhlov až príliš mohutne. No prispievajú k výraznejšiemu odlíšeniu sa od príbuzného kompaktu. Ten pôsobí elegantnejšie, kým tridsiatka stavila na dojem robustnosti. No dravosť daná predovšetkým tvarmi prednej časti tu nechýba. Aj tento automobil z Hirošimy sa ľuďom zväčša páči, o čom sme sa počas testovacích dní presvedčili na základe reakcií okolia.

Mazda pôsobí mohutnejšie než východiskový hatchback, za čo môže o poznanie štedrejšia výška (1 540 mm). Šírka charakterizovaná údajom 1 795 milimetrov je totiž identická. Svoje zohrala tiež dĺžka, z ktorej ubudlo 65 mm a dostala sa pod hranicu 4,4 metra. Spolu s ňou sa skrátil aj rázvor osí náprav (2 655 m). Aj tieto úpravy prispeli k tomu, že so služobne starším kompaktom si novinku nepomýlite.

Svetlá výška bohato oplastovaného crossoveru dosahuje hodnotu 175 milimetrov.
Svetlá výška bohato oplastovaného crossoveru dosahuje hodnotu 175 milimetrov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Konštrukčné zmeny mali okrem vzhľadu vplyv aj na bezpečnosť. Päť hviezdičiek nemožno označiť za prekvapenie, no model CX-30 získal najlepšie hodnotenie histórie Euro NCAP v ochrane dospelých pasažierov. Tú porota ohodnotila na 99%. Samozrejme, okrem premysleného skeletu majú na výbornom vysvedčení auta podiel aj moderné asistenčné systémy.

Video

Diskusia