Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.

Testy Test | Lokomotíva Audi SQ7 má neuveriteľný výkon a spotrebu, pod kapotou skrýva naftový šperk

Foto: Filip Kadlečík

11.6. 16:00 KRÁTKY TEST | Špičkové technológie sústredené v jednom všestrannom vozidle. Aké dobré v skutočnosti je "bratislavské" Audi SQ7? Na nás zanechalo obrovský dojem.

Audi SQ7 má po modernizácii k dispozícii plejádu asistenčných systémov a všetky sú odladené vynikajúco. Je schopné vás udržiavať v jazdnom pruhu, v prípade potreby s aktívnym adaptívnym tempomatom zastaví či prispôsobí rýchlosť aktuálnej premávke. Čo sa bezpečnostných systémov týka, niet mu čo vytýkať. To isté platí aj o jeho pohone. Čo sa nám však v prípade Audi ráta najviac je fakt, že svoju vyspelosť sa nebojí sebavedomo vystavovať na obdiv.

Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík

Technologický vrchol

Sadnete si za volant a pred vašimi očami sa rozsvieti rozľahlý virtuálny prístrojový štít doplnený o prehľadný head-up displej, ktorý vám informácie o aktuálnej jazde premieta na čelné sklo. Napravo od tejto dvojice nájdete ďalší displej, ktorý už pôsobí o niečo tradičnejšie, no nenechajte sa oklamať. Dotykové plochy v SQ7 sú vybavené tzv. haptickou odozvou, čo v praxi znamená, že vy cítite, že ste sa niečoho dotkli a museli ste pri tom vyvinúť istý tlak.

Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pri dotyku vám displej dá odozvu, čo ho radí medzi najpokročilejšie zobrazovacie jednotky automobilového trhu. Dojem z používania tohto riešenia je na úplne inej úrovni, než aký ponúkajú štandardné dotykové displeje. Na totožnom displeji, avšak s menšou uhlopriečkou, obsluhujete aj klimatizáciu, vyhrievanie či ventilovanie sedadiel.

Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ingolstadtu sa podarilo štyri displeje zapracovať tak, že vám prídu ako úplne prirodzená súčasť auta. Obklopujú ich totiž moderné a hodnotné materiály vytvarované do podoby moderného minimalizmu. Fyzické ovládacie tlačidlá, napríklad to, ktorým regulujete hlasitosť špičkového audiosystému Bose s 19 reproduktormi, taktiež plne zodpovedajú cenovke vozidla. Cítiť z nich poctivý kov a mechaniku. Orientácia dizajnérov je zjavná napríklad aj na radiacej konzole či palubovke, ktorá je pokrytá lesklým čiernym lakom.

Interiér Audi SQ7 dizajnovo fascinuje, no má aj svoje muchy. V porovnaní s BMW či Mercedes-Benz síce má lepší dotykový displej, no fyzický ovládač infotainmentu tu chýba. S konkurenčnými systémami sa vďaka inému ovládaniu dá pracovať intuitívnejšie a menej rušia vašu pozornosť. Požehnaním a prekliatím zároveň je aj množstvo lesklých plôch, na ktoré neustále sadá prach, no vyzerajú famózne. Ak si potrpíte na poriadok, v tomto aute sa naupratujete ako v malom byte. Na druhú stranu však treba povedať, že ponúkne aj porovnateľný životný priestor. Vpredu sú pomery kráľovské, rovnako aj v druhom rade sedadiel.

Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Audi SQ7 TDI quattro tiptronic.
Zdroj: Filip Kadlečík

Tretí rad nie je úplne plnohodnotný, no na pár desiatok kilometrov by sa v ňom dalo vydržať. Aj v sedemmiestnej konfigurácii ešte zostáva nejaký priestor na batožinu, konkrétne 295 litrov. Na niekoľko kufríkov palubných rozmerov postačuje. V päťmiestnom usporiadaní jeho kapacita stúpne na závratných 770 litrov, tam už môžete vo voľnom čase sťahovať známych.

Video

Diskusia