A tým sa dostávame k interiéru.  Ako každá prémiová značka závislá od úspechu, aj Lexus sa snaží presadiť proti európskym prémiovým výrobcom. V tomto prípade je však jasné, že najviac sa snaží odlíšiť od Toyoty, konkrétne NX od RAV4. Všetky rôzne použité materiály pôsobia výborným dojmom, vrátane atraktívnej svetlej kože sedadiel, ktorá má ako jediný nedostatok určitú citlivosť na džínsové nohavice. Pokiaľ ide o ergonómiu, Lexus sa vybral trochu inou cestou, a na otvorenie dverí musíte stlačiť tlačidlo.

Lexus NX 450h+.
Zdroj: Eva Karolčíková

Ak sa vám doteraz zdali v NX tlačidlá a zvyšok spínačov vo vodičovom priestore trochu rozhádzané, v novej generácií sa vám to určite nestane. Lexus sa našťastie zbavil starého rozhrania Remote Touch vrátane otravného touchpadu umiestneného na stredovej konzole. Stredobodom usporiadania sa stala veľká obrazovka, ktorá chvályhodne reaguje, má patrične výkonný procesor a je obzvlášť citlivá na dotyk. Lexus síce otvoril dvere novej ére digitalizácie, ale nezbavil sa pritom kombinácie digitálnych a fyzických tlačidiel, takže si stále môžete nastaviť teplotu v kabíne pomocou gombíka. Kvalitatívne postúpili aj dotykové plochy na volante, ktoré sú rozumne umiestnené a veľmi jednoducho sa dá s nimi ovládať aj veľká obrazovka.

Head-up displej nemusíte používať iba na zobrazovanie rýchlosti, ale dá sa využiť v troch režimoch na zobrazenie troch úrovní informácií. Režim plného zobrazenia ponúka stav asistenčných a bezpečnostných funkcií. V štandardnom režime máte prehľad najdôležitejších informácií na spodnom okraji displeja rýchlosť vozidla. A čo je hlavné, nebudete musieť pátrať po správnom uhle pohľadu pretože si ho viete napolohovať, otočiť a prispôsobiť jas podľa vašej jazdnej polohy. V skratke to znamená, že aj keď vás boh neobdaril centimetrami navyše (vo výške samozrejme), tak nemusíte vykúkať na head-up displej spoza volantu ako malé dieťa, ktoré pozerá do výkladu.

Lexus NX 450h+.
Zdroj: Eva Karolčíková

Okrem toho je priestor pre cestujúcich hodný limuzíny. Počnúc sedadlami, ktoré sú neuveriteľne pohodlné a tým pádom ako stvorené na dlhé cesty, a navyše si ich viete nastaviť presne na mieru. Elektrická je totiž aj bedrová opierka a opierka hlavy. Samozrejme, oba rady sedadiel sú vyhrievané, odvetrávané sú iba predné. Silný dojem zanechá aj povrchová úprava. Koža v kombinácii s dreveným obložením nebije do očí, ale príjemne ozvláštňuje interiér. Vo večerných hodinách nabudí tú správnu atmosféru na šoférovanie ambientné osvetlenie, ktoré si viete nastaviť podľa nálady.

Ponuka asistenčných systémov bola rozšírená a okrem adaptívneho tempomatu s detekciou rýchlostného limitu zahŕňa aj aktívnu podporu cez GPS. Systém tak prispôsobuje rýchlosť predvídaním usporiadania a terénu vozovky, napríklad spomaľovaním pred zákrutami alebo križovatkami. Bezpečnostný balík dopĺňa ešte asistent pre zmenu jazdného režimu, prednárazový bezpečnostný systém, systém sledovania premávky v priečnom smere pred vozidlom aj panoramatické zobrazenie okolia vozidla Panoramatic View.

Lexus NX 450h+.
Zdroj: Eva Karolčíková

Platforma GA-K zdedená po Toyote je síce úplne nová, ale aj napriek tomu sa rozmery novej generácie príliš nelíšia - 4 660 mm na dĺžku, 1 865 mm na šírku a 1 640 mm na výšku. Platforma okrem toho zabezpečila autu nižšie ťažisko, väčší rozchod predných i zadných kolies a vyváženejšie rozloženie hmotností medzi prednou a zadnou nápravou. I keď je konštrukcia o 30 % tuhšia, nebráni autu plaviť sa po ceste ako lietajúci koberec.

Ostatne, Lexus spravil všetko pre to, aby ste cítili čo najmenšiu odozvu nerovností z vozovky. Prepracovali usporiadanie ramien, kde optimalizovali uhol medzi spodnými ramenami a hornými podperami. Zarovnali ložisko vzpery, ktoré spája tlmič s vozidlom, a tak sa na ceste auto správa stabilne a sebavedomo. Odozva riadenia je o 20 % rýchlejšie než v predchádzajúcej generácii.

Lexus NX 450h+.
Zdroj: Eva Karolčíková

Rázvor sa zväčšil o 3 centimetre na 2 690 mm, čo nie je veľký nárast, no nastupovanie auta je veľmi jednoduché aj vzadu. Cestujúci majú dostatok priestoru na nohy aj hlavu, ako aj dokonalé ergonomické sedenie. Stredový tunel nezaberá v spodnej časti príliš veľa miesta a tak sa dnu usadí naozaj 5 pasažierov.

Priestor v kufri má rovnakú výšku ako v predchádzajúcom modeli, ale je o 40 mm dlhší. Nad podlahou máte k dispozícii 545 litrov batožinového objemu, po sklopení sedadiel sa objem zväčší na 1 436 litrov. Spodnú časť pod podlahou môžete použiť na uloženie káblov, ktoré sa tam dajú našťastie normálne uložiť a nemusíte premýšľať nad tým ako nad Tetrisom. Ďalšie veci, ktoré chcete mať po ruke, si môžete odložiť v bočnej sieti.

Lexus NX 450h+.
Zdroj: Eva Karolčíková

Verdikt

Skratka NX prezentuje jedno z najlepšie vyrobených a najpríjemnejších SUV, pretože srší komfortom a typicky japonským zmyslom pre detail. Lexusu sa podarilo skonštruovať minimalisticky orientovaný interiér, čo je v porovnaní s minulosťou modelov tejto značky veľké zlepšenie. Výborná voľba pre vodičov, ktorí ocenia odlišnosť a sofistikovaný prejav. Prémiová orientácia Lexusu sa prirodzene premieta aj do ceny. Základ štartuje na 67 900 €, no s touto vrcholnou verziou s maximálnou výbavou sa cena vyšplhá na 80 700 €.

Lexus NX 450h+ 4x4 E-FOUR

Benzínový motor: 2487 cm3, radový štvorvalec L4, 16 ventilov

Maximálny výkon:  185 k (136 kW / 6 000 ot./min.

Maximálny krútiaci moment: 227 Nm / 3 200 - 3 700 ot./min.

Elektromotory (predný/zadný): 134 kW (182 k), 270 Nm/ 40 kW (50 k), 121 Nm

Elektronicky riadená prevodovka s plynulo meniteľným prevodovm (E-CVT)

Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod: 6,3 sekundy

Najvyššia rýchlosť v režime EV: 135 km/hod

Emisie CO2 - kombinovaná prevádzka: 21-25 g/km

Emisná norma: EURO 6D-ISC

Kolesá: 235/60 R18

Kombinovaná spotreba: 0,9-1,1 l/100 km