Porovnávať vlajkovú loď Lexusu s inými autami je zbytočné a nemožné. Áno, aj s nemeckou trojicou. Rýchlo si uvedomíte si, že vyznáva iné hodnoty a dôraz kladie na odlišné kvality. Nemá rovnaké ciele ani klientelu. Mystický zážitok z prepychového sedanu umocňujú dotyky japonskej histórie. Príplatkové dekory dverí tu napríklad stoja 14 000 eur (!). Ide totiž o jedinečné umelecké diela.
Oblasť okolo kľučky zdobí plátok ušľachtilého kovu, ktorý je vytepaný na hrúbku niekoľkých tisícin milimetra. Majstrovský spôsob obrábania kovu Haku pochádza z oblasti Nishijin. V srdci prefektúry Kjóto, ako na jedinom mieste na svete, vzniká aj tkanina, ktorá kombinuje papierové a kovové vlákna. V minulosti z nej vyrábali róby pre aristokratov.
V prípade Lexusu LS 500h má balík Nishijin&Haku pripomínať odlesky vychádzajúceho mesiaca na vodnej hladine. S týmto javom má súvis aj “Strieborná mesačná” farba laku karosérie. Naživo pôsobí ako z iného vesmíru, hrá rôznymi odleskami a je hodná automobilu, ktorý ju nosí. Auto púta pohľady a mňa to vôbec neprekvapuje. Vyzerá ako ultraluxusný superšport a navyše ho nenájdete na každom druhom parkovisku. Jeho charakteristický imidž ešte umocňujú adaptívne full-LED svetlomety schopné tieňovať okolité objekty s chirurgickou presnosťou.
Obrovská čelná maska pôsobí majestátne a jasne dáva najavo, že toto auto si zaslúži rešpekt. Pri pohľade z profilu človeka ohúri dlhá kapota - výsada prémiových automobilov - ale aj ladne tvarovaná kabína a zadná časť. Je fascinujúce, ako prirodzene vlajková loď Lexusu kombinuje šialene ostré a agresívne dizajnové prvky s pokojnými plynulými líniami.
Jazdné vlastnosti posádku rozmaznávajú, komfortný vzduchový podvozok nádherne dopĺňa hybridný pohon. V elektrickom režime niekedy ani neviete, že sa už hýbete a práve to je veľká devíza elektrifikovaného sedanu. Posádku v nižších rýchlostiach neobťažuje ani minimálnymi vibráciami. V bezemisnom režime auto vydáva futuristický zvuk, ktorý ešte umocňuje jeho prítomnosť, nech sa objaví kdekoľvek.
Tandem šesťvalca a elektromotora produkuje výkon 264 kW (359 k), čo je aj pre majestátne vozidlo dostatočná hodnota. Za ťah sa nemusí hanbiť, no nečakajte od neho zázračnú spotrebu či zvlášť športovú jazdu. Stovku síce pokorí v priebehu 5,5 sekundy, no lepšie sa cíti v úlohe plavného korábu. LS 500h v realite zvyčajne jazdí za viac než 10 l/100 km, no pri troche snahy sa možno dostať aj na jednociferné čísla. Táto spotreba nie je nijak zázračná, no plne akceptovateľná. Benefitom hybridného pohonu je najmä to božské ticho na palube.