Testy Test letných pneumatík: Najdrahšie sa neoplatia

Foto: redakcia AUTO BILD

4.4. 8:00 Pneumatiky rozmeru 245/45 R18 sú čoraz populárnejšie a aj rozšírenejšie. Je preto pochopiteľné, že aj tieto letné plášte sa museli podrobiť testu. Ako dopadli?

Na štartovaciu čiaru sa v tomto roku postavilo 11 letných pneumatík populárneho rozmeru 245/45 R18, medzi nimi aj štyri novučičké modely Bridgestone, Goodyear, Nokian a Pirelli. Po záverečnej kontrole tlaku sa v boxe rozsvietila zelená a športové 18-palcové plášte musia dokázať svoje schopnosti na náročnom okruhu Wachauring. Kombinácia rýchlych a úzkych prudkých zákrut dala pneumatikám zabrať.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: redakcia AUTO BILD

Po zahrievacom kole udeľujú naši nemeckí kolegovia z redakcie AUTO BILD body za subjektívne jazdné dojmy z odozvy riadenia, stability prednej a zadnej nápravy a schopnosti držať stopu. Nakoniec prichádza k slovu časomiera, ktorá spolu s vodičmi postavia pneumatiky pred skutočnú zaťažkávaciu skúšku.

V zásade platí, že rýchly plášť je spravidla aj kvalitný, ako Ultrac Vorti od Vredesteinu. Precízna odozva na riadenie, stabilná zadná náprava, vyváženosť a najrýchlejší čas ho vyzdvihli na šampióna suchej trate. Na mokrom povrchu zas vynikajú nové modely od Pirelli a Goodyearu, ktoré sú dobrou voľbou aj z hľadiska brzdnej dráhy. Jasnou správou sú určite brzdné dráhy až o 10 metrov kratšie než u konkurencie.

Ak chce vodič zažiť trochu viac zábavy za volantom, musí počítať s tým, že načrie hlbšie do peňaženky. Špičková kvalita má skrátka svoju cenu. Víťazom testu 18-palcových pneumatík sa napokon stal Pirelli, ktorý presvedčil vynikajúcim handlingom na mokrom aj suchom povrchu, dobrou stabilitou, precíznou odozvou na riadenie, krátkou brzdnou dráhou a dostatočnou bezpečnostnou rezervou pri aquaplaningu. Konkurencia bola silná, nakoľko známku „vynikajúci“ dostali aj modely Goodyearu, Continentalu, Michelinu a Vredesteinu.


Detailný prehľad výsledkov jednotlivých plášťov nájdete v galérii


Žiadnu testovanú pneumatiku neodplašila ani simulácia prietrže mračien, všetky zvládli test aquaplaningu s dostatočnou bezpečnostnou rezervou. To platí aj pre najlacnejší plášť od čínskeho Maxxisu, ktorý nijak zvlášť nevybočil z radu a dosiahol dobré výsledky na mokrom aj suchom povrchu. A rovnako nemožno hovoriť o výrazných nedostatkoch, náskok prémiových značiek od lacnejšej konkurencie sa podstatne znížil. I keď stále platí, že špičkovú kvalitu z hľadiska jazdnej dynamiky či zábavy za babku nedostanete.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia