Radikálna diéta pomohla najnovšiemu modelu Discovery zhodiť 480 kilogramov v porovnaní s posledným modelom, pomohlo tomu rozsiahle využitie hliníka. Dizajnové úpravy model Discovery opticky znížili a rozšírili. Prispeli k tomu nové svetlomety a zadné svetlá, ale aj zošľachtená mriežka chladiča a nové nárazníky. Verzia R-Dynamic sa navyše pýši jedinečným dizajnom nárazníkov, diskov kolies a koncových svetiel.

Model je vybavený aj elektronicky riadeným vzduchovým odpružením a systémom Land Rover Terrain Response, ktorý vám umožňuje prispôsobiť si diferenciály, svetlú výšku a kontrolu trakcie rôznym podmienkam priľnavosti. So vzduchovým odpružením, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy každého modelu, jazdí Discovery hladko aj na 21-palcových kolesách.

Land Rover Discovery.
Zdroj: Auto Bild

Riadenie je pomalé a nie je práve najpresnejšie, takže ani na štandardy svojej triedy nie je Discovery obzvlášť obratné auto. V rýchlejších zákrutách dve tony cítiť, ale to vyhovuje pohodovému a upokojujúcemu štýlu jazdy. Napriek prepracovanému dizajnu a ešte luxusnejšiemu vybaveniu je Discovery stále bezkonkurenčné, pokiaľ ide o výkon v teréne. Limitom v teréne je „len”  jeho veľkosť a hmotnosť.

V priestrannej kabíne na pohodlných sedadlách sa cítime luxusne a to isté hovoria aj zadní pasažieri. Za nimi je ešte obrovský kufor (1 231 l), keďže máme päťmiestnu verziu, neprekáža v ňom tretí rad sedadiel. Zatiaľ čo do iných SUV podobnej veľkosti ledva umiestnime prepravku na psa priečne, sem sa zmestí pozdĺžne a pokojne aj dve vedľa seba a zostalo ešte miesto na dve veľké cestovné tašky. Elektricky ovládané vnútorné dvierka v kufri sa dajú použiť na sedenie alebo účelné oddelenie nákladu od nakladacieho otvoru, aby sa nevysypal von, keď otvoríte veko.

Land Rover Discovery.
Zdroj: Auto Bild

Pod kapotou si nečujne pradie trojlitrový naftový šesťvalec Ingenium s výkonom 249 koní, ktorý využíva aj 48-voltovú mild hybridnú techniku. Spotreba paliva podľa WLTP je 8,8 l/100 km, nám sa v teste len s veľkou snahou podarilo dostať tesne pod hranicu desať litrov (9,7 l/100 km), čo je však v tejto veľkostnej a hmotnostnej kategórii stále dobrá spotreba. Vzhľadom na to, že ide o slabší diesel v ponuke (silnejší má výkon 300 koní), auto s ním jazdí celkom svižne.

Na stovku zašprintuje za 8,1 sekundy. Krútiaci moment 570 Nm je k dispozícii už od 1 250 otáčok, takže ťah odspodu je ako nakopnutie. Najviac na motore oceňujeme jeho kultivovaný prejav a nízku hlučnosť, za čo môže aj výborne odhlučnená kabína. Všetky verzie Discovery sú vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je rýchla (podľa toho, čo jej Terrain Response zadá) a plynulá zároveň.

Informačno-zábavný systém Pivi Pro využíva 11,4-palcový dotykový displej a online aktualizáciu. Land Rover uvádza, že nový zobrazovací prvok je o 48 percent väčší a trikrát jasnejší než stará jednotka Touch Pro Duol. Páčilo sa nám 3D zobrazenie 360-stupňového kamerového systému, ktorý pomáha nielen na parkovisku, ale aj v teréne. Možnosť pozrieť sa na kameň pred predným nárazníkom môže byť na nezaplatenie.

Land Rover Discovery.
Zdroj: Auto Bild

Prístrojový panel je tiež digitálny, po novom ho tvorí 12,3-palcový displej s vysokým rozlíšením. Panel klimatizácie má naďalej fyzické ovládacie prvky, pri ktorých Land Rover už tradične používa multifunkčné ovládanie (napríklad stlačenie a otočenie má inú funkciu ako potiahnutie a otočenie). Je to mätúce len pri prvom použití, keď si na to vodič zvykne, veľmi to urýchli ovládanie. Matrixové LED svetlomety s prepracovaným tvarom a nezameniteľným svetelným podpisom zaisťujú výbornú viditeľnosť. Prepínanie jednotlivých segmentov je rýchle, reakcia na zníženú viditeľnosť, napríklad pri vjazde do tunela, tiež.

Na záver sme si nechali hodnotenie kvality a vypracovania, lebo to je v Discovery na veľmi dobrej úrovni. Nie sú to také exkluzívne materiály ako v Range Roveri, ale kombinácia dreva, chrómu a kože je taká decentná, nevtieravá a pritom jedinečne dielensky zvládnutá, že sa cítite veľmi príjemne. Áno, sú tu veľké plastové plochy, ale sú jasne priznané a výrobca ich nepotrebuje „vyvažovať“ masou lešteného hliníka alebo klavírového laku, ako to býva v kórejských autách. Aký je Discovery v skratke? Objemné rodinné auto s dobrými terénnymi schopnosťami a príjemne kultivovaným naftovým motorom.