Land Rover Defender P400 First Edition.

Testy Test | Land Rover Defender: Pýcha nitrianskej fabriky je moderná, no nezabudla na svoje korene

Celkové hodnotenie
Plusy
  • priestor, praktickosť a vybavenie
  • silný pohon výborne fungujúci v teréne
  • pohodlný vzduchový podvozok
Mínusy
  • vyššia spotreba benzínu
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

30.9. 16:00 Z nezničiteľného off-roadu, ktorý mal vyslovene úžitkový charakter, sa stalo pohodlné SUV bez problémov vhodné na každodenné používanie.

01. Exteriér 90%

Land Rover Defender sa oficiálne vyrábal v rokoch 1983 až 2016, história tohto off-roadu však siaha takmer ku koncu 2. svetovej vojny. Počas dlhoročnej kariéry získal kultový status. Vlaňajšie uvedenie jeho nástupcu preto sprevádzali obrovské očakávania a vlna nadšenia, ale tiež mnohé reakcie kritizujúce dizajnový i technický odklon od originálu. Aká je druhá generácia ikony v skutočnosti?

Na túto otázku sme hľadali odpoveď v teste päťdverovej verzie 110, ktorá mala pod kapotou benzínový šesťvalec a na sebe zelenohnedý lak. K zálesáckemu charakteru vozidla sa tento odtieň výborne hodí. Vzhľad automobilu vyrábaného pre celý svet v Nitre vyvolal kontroverzie, nám sa však štýl kombinujúci modernu naznačenú konceptom DC100 s početnými odkazmi na predchodcu páčil.

Defender odkazuje na svojho predchodcu množstvom detailov.
Defender odkazuje na svojho predchodcu množstvom detailov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Defender zostal sčasti verný hranatej siluete, najmä v zadných partiách. Tie obsahujú piate dvere s bočným zavesením. Na zaoblených hranách strechy sa nachádzajú typické okienka. Originál evokujú aj časti prednej kapoty s tzv. slzičkovým plechom, ide však len o imitáciu bez nejakých výstuh. Hore sa teda na rozdiel od pôvodného auta nepostavíte. 

Minulosťou zaváňajú aj mriežky na predných blatníkoch či veľmi špecifické koncové svetlá, bežné dnes nie je ani rezervné koleso uchytené na piatych dverách. Odkazy na históriu sú tu v harmónii s aktuálnymi riešeniami mysliacimi okrem iného na aerodynamiku a bezpečnosť chodcov. Hoci výhrady fanúšikov voči výsledku sčasti chápeme, podľa nás sa evolúcia slávneho auta Land Rover podarila.

S fungovaním matricových LED svetiel sme boli spokojní.
S fungovaním matricových LED svetiel sme boli spokojní.
Zdroj: Marek Pokrývka

Popri dizajne prešli zásadnými zmenami aj exteriérové rozmery. Nami skúšaný variant s piatimi dverami má dĺžku 4 758 mm, čo znamená takmer 16 cm navyše. Po zarátaní piateho kolesa je to viac než päť metrov. Šírka oblizuje dva metre, zväčšila sa totiž o bezmála dvadsať centimetrov. Výška britského vozidla dosahuje úroveň 1 922 mm. V tomto smere sa teda Defender zmenšil, no nie zásadne.

Video

Diskusia