Zmeny sú síce len kozmetické, ale pomerne zásadné. Nový je stredový displej, ktorý je väčší (uhlo­priečka 11,4 palca), má lepšie rozlíšenie, viac funkcií a ľahšie ovládanie. Väčšina ovládačov zostala mechanická, čo oceňujeme. Ovládanie je veľmi intuitívne, čo chválime tiež.

V interiéri sa okrem toho zmenila farba magnéziových častí palubnej dosky, napríklad pred spolujazdcom – už nie sú strieborné, ale pekne moderne matne tmavosivé až antracitové. Ešte stále unikátny je recyklovaný plast na palubnej doske so vzhľadom neoprénu. Defender je vysoké auto, nastupovanie preto uľahčujú rúčky. Vyhrievanie sedadiel je mierne ukryté, treba stlačiť otočný ovládač klimatizácie a z ničoho nič sa objaví.

Land Rover Defender - Ovládanie množstva funkcií je intuitívne a celkom ľahké. Robustnosť interiéru je tuv ideálnom spojení s jemnosťou elektroniky. Auto Bild

Dva otočné ovládače sú však multifunkčné, jedným sa menia aj jazdné režimy a druhým intenzita fúkania klimatizácie. Šikovné... Ako sme už spomínali, o pohon sa postaral trojlitrový šesťvalcový radový naftový agregát s pekným zvukom a so slušnou dynamikou, v strednej 250-koňovej verzii (v ponuke je aj 200 alebo 300 koní). Spotreba nám vyšla na 8,9 l/100 km, a to pri slušnej porcii diaľničnej jazdy. Klobúk dole!

Napokon, Defender je poriadne ťažká „skriňa“ s aerodynamikou kamiónového ťahača. Pochvaľovali sme si aj prácu automatickej prevodovky, takmer o nej neviete. Samozrejme, nie je extra rýchla, ale toto predsa nie je športiak! Jazda je pohodlná, komfortná, aj na diaľnici vládne v aute ticho. Hoci je to tvrdý offroad, s Defenderom sa dá jazdiť pekne civilne každý deň.

Land Rover Defender - Užívali sme si príplatkové predné sedadlá s elektrickým ovládaním v dvanástich smeroch. Auto Bild

Pneumatický podvozok umožňuje meniť svetlú výšku podľa povrchu. Auto aj poctivo zabrzdí samočinne pred prekážkou, nechtiac sme to raz vyskúšali na križovatke, keď inému vodičovi „skapal“ motor. Land Rover Defender je výnimočné auto určené najmä do terénu, so strednou uzatvárateľnou uzávierkou a s redukčnou prevodovkou. Uzávierka funguje aj čisto automaticky, umožňuje však rôzne manuálne nastavovania v závislosti od náročnosti terénnych podmienok.

Základná cena tohto modelu je 78 772 eur. My sme na palube mali príplatkové prvky ako balík Driver Assist, 20-palcové disky kolies či rôzne grafické dizajnérske prvky. Dostali sme sa tak na sumu takmer 91 000 eur. Problémom dneška je, že pre čipovú krízu nedostať lacnejšie verzie. Aj tak, oproti „géčku“ od Mercedesu je podľa nás Defender vlastne výhodný. Len sa pozrite na cenník triedy G a pochopíte, o čom hovoríme. Benz stojí takmer o 50 percent viac, Defender je teda vlastne celkom lacný...

motor a pohonný systém Land Rover Defender
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 996 cm3
Max. výkon 183 kW / 248 k
pri otáčkach 4 000/min
Max. krútiaci moment 570 Nm
pri otáčkach 1 250/min
Palivo diesel
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 8-stupňová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Land Rover Defender
Dĺžka 4 758 mm
Šírka 1 967 mm
Výška 2 008 mm
Rázvor náprav 3 022 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 415 kg
Objem batožinového priestoru 972 / 2 277 l
jazdné výkony Land Rover Defender
Max. rýchlosť 188 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
spotreba Land Rover Defender
Kombinovaná - normovaná 8,8 - 9,5 l/100 km
emisie Land Rover Defender
Emisie CO2 230 - 250 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Land Rover Defender
Základná cena verzie od 78 772 €
Cena testovaného exemplára 90 937 €
Usporiadanie a počet valcov
Land Rover Defender R6
Zdvihový objem
Land Rover Defender 2 996 cm3
Max. výkon
Land Rover Defender 183 kW / 248 k
pri otáčkach
Land Rover Defender 4 000/min
Max. krútiaci moment
Land Rover Defender 570 Nm
pri otáčkach
Land Rover Defender 1 250/min
Palivo
Land Rover Defender diesel
Pohon
Land Rover Defender všetky kolesá
Prevodovka
Land Rover Defender 8-stupňová automatická
Dĺžka
Land Rover Defender 4 758 mm
Šírka
Land Rover Defender 1 967 mm
Výška
Land Rover Defender 2 008 mm
Rázvor náprav
Land Rover Defender 3 022 mm
Pohotovostná hmotnosť
Land Rover Defender 2 415 kg
Objem batožinového priestoru
Land Rover Defender 972 / 2 277 l
Max. rýchlosť
Land Rover Defender 188 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Land Rover Defender 8,3 s
Kombinovaná - normovaná
Land Rover Defender 8,8 - 9,5 l/100 km
Emisie CO2
Land Rover Defender 230 - 250 g/km
Základná cena verzie
Land Rover Defender od 78 772 €
Cena testovaného exemplára
Land Rover Defender 90 937 €