Zmeny sú síce len kozmetické, ale pomerne zásadné. Nový je stredový displej, ktorý je väčší (uhlopriečka 11,4 palca), má lepšie rozlíšenie, viac funkcií a ľahšie ovládanie. Väčšina ovládačov zostala mechanická, čo oceňujeme. Ovládanie je veľmi intuitívne, čo chválime tiež.
V interiéri sa okrem toho zmenila farba magnéziových častí palubnej dosky, napríklad pred spolujazdcom – už nie sú strieborné, ale pekne moderne matne tmavosivé až antracitové. Ešte stále unikátny je recyklovaný plast na palubnej doske so vzhľadom neoprénu. Defender je vysoké auto, nastupovanie preto uľahčujú rúčky. Vyhrievanie sedadiel je mierne ukryté, treba stlačiť otočný ovládač klimatizácie a z ničoho nič sa objaví.

Dva otočné ovládače sú však multifunkčné, jedným sa menia aj jazdné režimy a druhým intenzita fúkania klimatizácie. Šikovné... Ako sme už spomínali, o pohon sa postaral trojlitrový šesťvalcový radový naftový agregát s pekným zvukom a so slušnou dynamikou, v strednej 250-koňovej verzii (v ponuke je aj 200 alebo 300 koní). Spotreba nám vyšla na 8,9 l/100 km, a to pri slušnej porcii diaľničnej jazdy. Klobúk dole!
Napokon, Defender je poriadne ťažká „skriňa“ s aerodynamikou kamiónového ťahača. Pochvaľovali sme si aj prácu automatickej prevodovky, takmer o nej neviete. Samozrejme, nie je extra rýchla, ale toto predsa nie je športiak! Jazda je pohodlná, komfortná, aj na diaľnici vládne v aute ticho. Hoci je to tvrdý offroad, s Defenderom sa dá jazdiť pekne civilne každý deň.

Pneumatický podvozok umožňuje meniť svetlú výšku podľa povrchu. Auto aj poctivo zabrzdí samočinne pred prekážkou, nechtiac sme to raz vyskúšali na križovatke, keď inému vodičovi „skapal“ motor. Land Rover Defender je výnimočné auto určené najmä do terénu, so strednou uzatvárateľnou uzávierkou a s redukčnou prevodovkou. Uzávierka funguje aj čisto automaticky, umožňuje však rôzne manuálne nastavovania v závislosti od náročnosti terénnych podmienok.
Základná cena tohto modelu je 78 772 eur. My sme na palube mali príplatkové prvky ako balík Driver Assist, 20-palcové disky kolies či rôzne grafické dizajnérske prvky. Dostali sme sa tak na sumu takmer 91 000 eur. Problémom dneška je, že pre čipovú krízu nedostať lacnejšie verzie. Aj tak, oproti „géčku“ od Mercedesu je podľa nás Defender vlastne výhodný. Len sa pozrite na cenník triedy G a pochopíte, o čom hovoríme. Benz stojí takmer o 50 percent viac, Defender je teda vlastne celkom lacný...
motor a pohonný systém | Land Rover Defender |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 996 cm3 |
Max. výkon | 183 kW / 248 k |
pri otáčkach | 4 000/min |
Max. krútiaci moment | 570 Nm |
pri otáčkach | 1 250/min |
Palivo | diesel |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Land Rover Defender |
---|---|
Dĺžka | 4 758 mm |
Šírka | 1 967 mm |
Výška | 2 008 mm |
Rázvor náprav | 3 022 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 415 kg |
Objem batožinového priestoru | 972 / 2 277 l |
jazdné výkony | Land Rover Defender |
---|---|
Max. rýchlosť | 188 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,3 s |
spotreba | Land Rover Defender |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 8,8 - 9,5 l/100 km |
emisie | Land Rover Defender |
---|---|
Emisie CO2 | 230 - 250 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Land Rover Defender |
---|---|
Základná cena verzie | od 78 772 € |
Cena testovaného exemplára | 90 937 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Land Rover Defender | R6 |
Zdvihový objem | |
Land Rover Defender | 2 996 cm3 |
Max. výkon | |
Land Rover Defender | 183 kW / 248 k |
pri otáčkach | |
Land Rover Defender | 4 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Land Rover Defender | 570 Nm |
pri otáčkach | |
Land Rover Defender | 1 250/min |
Palivo | |
Land Rover Defender | diesel |
Pohon | |
Land Rover Defender | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Land Rover Defender | 8-stupňová automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Land Rover Defender | 4 758 mm |
Šírka | |
Land Rover Defender | 1 967 mm |
Výška | |
Land Rover Defender | 2 008 mm |
Rázvor náprav | |
Land Rover Defender | 3 022 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Land Rover Defender | 2 415 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Land Rover Defender | 972 / 2 277 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Land Rover Defender | 188 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Land Rover Defender | 8,3 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Land Rover Defender | 8,8 - 9,5 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Land Rover Defender | 230 - 250 g/km |
Základná cena verzie | |
---|---|
Land Rover Defender | od 78 772 € |
Cena testovaného exemplára | |
Land Rover Defender | 90 937 € |