Rusi prekvapili už na majstrovstvách sveta vo futbale svojou solídnou technikou a tímovou súdržnosťou. Rovnako ako vo futbale, aj pri autách môžu celkom dobre fungovať jednoduché veci. V časoch prevratnej elektroniky a neistého pokroku prináša Lada kombi, ktoré stavia v prvom rade na mobilitu – nič viac a ani nič menej.

Moderný hrdina práce. Lada Vesta SW je praktické kombi s veľkým kufrom.
Zdroj: AUTO BILD

Anglický dizajnér Steve Mattin, ktorý stojí za viacerými Mercedesmi a Volvami, nakreslil príjemné línie s vysokou užitočnou hodnotou. Dvere sa otvárajú na aute doširoka a zadné výklopné veko možno až príliš vysoko. Aj v kokpite panuje príjemný poriadok. Ani sa nemôžeme čudovať, veď čo by tu mohlo byť rozhádzané? Je tu toho až prekvapivo málo.

Analógové prístroje, automatická klimatizácia a rádio s displejom, ktorého obrie pixle pochádzajú z minulého tisícročia. Nájdeme tu však aj novú dobu! K rádiu sa dá pripojiť mobilný telefón. Iste, takýto štandard ponúkne aj starší ojazdený kompakt, v ktorom navyše nájdete aj navigáciu či jazdné režimy, ale istá miera striedmosti môže pôsobiť blahodárne. Lepšie by však boli dlhšie sedáky sedadiel a materiál čalúnenia by tiež nemusel vyvolávať také silné potenie.

Jej umenie je vzadu. Veko kufra sa dvíha tak vysoko, že menšie postavy budú musieť povyskočiť.
Zdroj: AUTO BILD

Rodine sa však bude páčiť veľa miesta na zadných sedadlách aj v batožinovom priestore. Navyše je interiér solídne spracovaný a kto si pamätá zápach plastov v starých Ladách, bude príjemne prekvapený aj kvalitou materiálov. V tomto ohľade urobili Rusi pokrok, čo rovnako platí aj o jazdnom komforte.

Vesta SW je dobre odhlučnená, takže aj pri rýchlosti 130 km/h môžete prevziať hovor bez toho, aby ste mali dojem, že ho prijímate z Medzinárodnej kozmickej stanice. Samozrejme, že hovoríme o jazde na piaty prevodový stupeň. Motor s objemom 1,6 litra nemá žiadne prepĺňanie a v dolnom rozsahu je ospalý, od 3 000 otáčok nastupuje výkon a pri 5 000 znie fakt drsne.

Hliníkové kolesá, strešný spojler a anténa ako plutva – Lada sa učí.
Zdroj: AUTO BILD

Naša testovacia spotreba sa ustálila na hodnote 7,9 litra, čo nie je príliš veľa. Nášmu benzínovému motoru chýbal filter pevných častíc, ale dnes už ho používa aj Lada. Chceme Veste SW vyčítať jalové riadenie a tuhé odpruženie? Nie, lebo ruské auto tu nie je na maznanie, ale na každodennú tvrdú prácu. Vo výbave Lux (momentálne je kombi v ponuke len v tomto stupni) má SW za 14 000 eur ako štandard automatickú klimatizáciu, tempomat, parkovacie senzory aj kameru, elektricky vyhrievané sedadlá aj palubný počítač.

K tomu ponúka slovenský importér trojročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. Kombi je tak primerané svojej cene. Fádny sedan stojí síce o 3 500 eur menej, ale jeho základná výbava je nižšia a úžitkový potenciál slabší. Verzia SW Cross so zhodnou výbavou ako SW je zase o 500 eur drahšia, za čo dostanete vyššiu svetlú výšku a plastové dielce na karosérii.

Jednoduché rádio má asi najväčšie tlačidlá vo svete áut. Vďaka.
Zdroj: AUTO BILD

Dacia má svoje kombi Logan MCV lacnejšie (základ od 7 390 eur, najvyššia výbava Stepway 10 840 eur), a navyše má aj moderný turbomotor a modernejšiu elektroniku. Ak sa však bojíte trojvalcov, nie je Logan pre vás, lebo už iné motory v ponuke nemá. Lada to má radšej jednoduchšie. Vesta SW má všetko, čo človek na jazdenie potrebuje, ale nič viac.

Základná cena nie je spomedzi konkurencie najnižšia. Spotreba a krátke servisné intervaly idú tiež do peňazí. Náhradné dielce sú však lacné. Lada nemá modernú techniku, ale všetko, čo človek potrebuje k doprave. Je lepšia než všetky ruské autá predtým, ale v oblasti pohonu a elektroniky je desať rokov pozadu. Svojím spôsobom pôsobí jednoducho a sympaticky.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD