Kia Sorento sa prechodom na novú generáciu navonok výrazne zmenila, no je skvelé, že niektoré veci v jej DNA sa nezmenili. Napríklad orientácia na rodinu. Bez preháňania ide o jedno z najlepších vozidiel na súčasnom trhu, v ktorom by ste chceli voziť svojich najbližších.

Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum.
Zdroj: Kia

Priestor na zadných sedadlách je kráľovský. Sú posuvné, majú nastaviteľný sklon operadla a navyše sú aj vyhrievané. Takúto kombináciu často neponúkajú ani drahšie vozidlá. Pasažieri vzadu k dispozícii majú svoje vlastné držiaky na nápoje integrované do lakťovej opierky dverí, čo je unikátne a šikovné riešenie. Veľmi sa mi páčila aj možnosť posúvať predné elektricky ovládané sedadlo priamo zozadu vďaka ovládačom umiestneným na jeho operadle. Okrem nich tam nájdete aj jeden USB konektor, no nebojte sa, nie je osamotený. Celkovo v druhom rade sedadiel naraz nabijete až tri zariadenia.

Chválu si zaslúžia aj vo dverách integrované slnečné clony či ľahko dostupné kotvy systém Isofix. Druhému radu sedadiel v type Sorento nemožno vyčítať nič. Svoj účel plní bezchybne a ak by si nejaké auto za zadné sedadlá zaslúžilo stopercentné hodnotenie, je to práve Sorento. Rátalo sa mi, že nemyslí len na praktické riešenia, ale aj dobrú atmosféru, ktorú pomáha navodiť kvalitná materiálová skladba či panoramatická presklená strecha.

Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum.
Zdroj: Kia

O niečo menej nadšený som bol zo sedadiel v treťom rade. To však nie je chyba samotného Sorenta, ale logiky trhu - na dve extra miesta, ktoré by sa dali využívať dlhodobo a plnohodnotne, jednoducho potrebujete ešte o niečo dlhšie vozidlo. Za sedemmiestnu konfiguráciu interiéru sa tu pripláca rovných tisíc eur, čo je fér čiastka. Ak však pre vás nie sú nevyhnutnosťou, nepriplácajte si za ne. V prípade, že pre vás nevyhnutnosťou sú a budete v aute často voziť sedem ľudí, odporúčal by som vám siahnuť skôr po rodinnej “dodávke”.

Na druhú stranu, pravdou je, že Sorento sa v treťom rade sedadiel môže pochváliť slušným priestorom, aj dospelý na nich bezbolestne zvládne pár kilometrov. Milo ma prekvapilo zistenie, že tu k dispozícii bolo aj separátne ovládanie klimatizácie, jej výduchy, či USB konektory na nabíjanie mobilného zariadenia. Aj tak by ma však skôr lákalo päťmiestne Sorento.

Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum.
Zdroj: Kia

Pokiaľ využijete sedemmiestnu konfiguráciu, z kufra vám zostane 187 litrov a to nie je hodnota, ktorá by bežne cestovanie siedmim osobám stačila. Naopak, pri päťmiestnom usporiadaní môžete rátať s kapacitou batožinového priestoru na úrovni 616 litrov, čo je prepychová ponuka. Bez príplatkových skladacích sedadiel tretieho radu vie poskytnúť dosť miesta až pre 705 litrov batožiny. Tomu nedokážu konkurovať ani obľúbené rodinné kombi.

Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum.
Zdroj: Kia

Dojmy spoza volantu sú podobne pozitívne, ako z iných častí kabíny. Infotainment, teda jeho centrálny displej či virtuálna prístrojovka, funguje výborne a nemám voči nemu výhrady. Je rýchly, prehľadný, intuitívny a dá sa s ním čiastočne pracovať aj z volantu, čo prispieva k bezpečnosti prevádzky vozidla. Prednú časť kabíny zdobia nadštandardné materiály vrátane koženého čalúnenia dverí či sedadiel, pasty zasa nesú zaujímavé vzory. Dizajn sa tu podaril na jednotku.

Kreslá sú pohodlné, okrem vyhrievania ich možno i ventilovať. Všetko je tu prispôsobené jazdám na dlhé trasy. Všetko až na odkladacie priestory na vodu. Skutočnosť, že vo vodičových či spolujazdcových dverách nie je dedikovaný priestor na 1,5 l fľašu, považujem za chybu. Pri tomto type vozidla by sa na praktický život v ňom malo myslieť. Dodržiavanie pitného režimu je neoddeliteľnou súčasťou bezpečného cestovania so sústredeným a pohotovým vodičom.

Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum.
Zdroj: Kia

Na druhú stranu treba uznať, že o aktívnu i pasívnu bezpečnosť posádky tu je postarané nadmieru. Adaptívny tempomat i vedenie v jazdnom pruhu fungujú bez výčitiek. Na diaľnici sa mi páčila i funkcia sledovania mŕtveho uhla prostredníctvom kamery umiestnenej na spätnom zrkadle. Na základe pohybu páčky smeroviek sa na digitálnom prístrojovom štíte zobrazí pohľad vzad na strane vodiča či spolujazdca. Ako asistenčný systém ho hodnotím prínosne, no človek sa nemôže spoliehať len naň. Bezpečnostnú rezervu vnímam na poli predných reflektorov, ktoré nemajú pokročilé funkcie typické pre tento segment. Tieňovanie okolitých automobilov už dnes ponúkajú aj lacnejšie automobily.