Ak máte niekedy problém v hre na hľadanie chýb, verte, že v prípade Kie Rio bude pre vás ťažké rozlíšiť, aké zmeny priniesla verzia po facelifte. Skrátka treba prižmúriť oči a sústrediť sa na predok, aby ste si uvedomili, že mriežka chladiča je o niečo tenšia, zatiaľ čo otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku sú o niečo hranatejšie. Rio sa nebojí zmien, no stále zostáva veľmi konzervatívne. Ale to nie je zlá vlastnosť, pretože pri svojich súperoch ako je Peugeot 208, Renault Clio či Ford Fiesta má stále čo ponúknuť.

Kia Rio
Zdroj: ROBO HUBAČ

Pôvodné Rio prišlo „na svet“ ako lacné a dostupné auto, ktoré spĺňalo všetky základné požiadavky. S touto generáciou však Kia priniesla revolúciu a Rio je aktuálne vyzreté auto s pôsobivou základnou výbavou, najmä čo sa bezpečnosti týka. Síce už nie je také lacné ako kedysi, no v porovnaní s konkurenciou za svoje peniaze dostanete prekvapivý balíček možností. Môže sa dokonca pochváliť dvoma mild-hybridnými motormi. V redakcii sme mali možnosť otestovať 1,0-litrový trojvalček s výkonom 74 kW (100 k).

Prvý chrobák, ktorý vám teraz zaručene vstúpil do hlavy vám zrejme našepkáva, že takýto malo-objemný motor tomuto autu nemusí úplne stačiť. Po zošliapnutí pedálu vás ale aj pri plne naloženom vozidle veľmi rýchlo presvedčí, že na predsudky je háklivé a v okamihu predvádza, čoho je schopné. V spolupráci so samočinnou 7-stupňovou prevodovkou DCT si skutočne môžete užívať pokojné cesty po diaľnici, ale pokiaľ dostanete chuť na svižnejšiu jazdu, malá turbína je pripravená potiahnuť otáčky čo najvyššie.

Kia Rio
Zdroj: ROBO HUBAČ

Inovácia prišla aj vo forme inteligentnej spojky. Tá je v skutočnosti riadená elektronicky a umožňuje automobilu „odpojiť“ sa aj pri zaradenom prevodovom stupni. Vo fáze jazdy po rovnej ceste a pri stabilizovanej rýchlosti (auto musí mať však potrebnú hybnosť), je motor vypnutý, pričom spojka zostáva otvorená, aby na niekoľko sekúnd preradila na voľnobeh. A tým šetrí palivo. V skutočnosti je tento proces nenápadný, pretože len čo sa malíčkom dotknete akéhokoľvek pedálu, motor sa znova rýchlo naštartuje a beží normálnou rýchlosťou.