A keď niekoho preveziete rýchlosťou 180 km/h po diaľnici, úsmev na tvári mu zaručene vystrieda úprimný údiv až výraz uznania.

Vrchol ponuky modelu Picanto tvorí práve nami testovaná verzia X-Line. Spoznáte ju podľa dynamického predného nárazníka s výraznými striebornými prvkami s nápisom X-Line naspodku a podľa LED svetlometov. Pri pohľade zboku si isto všimnete kontrastné čierne oplastovanie blatníkov aj bočných prahov, ako aj elegantné 16-palcové disky kolies, vyhradené pre túto verziu.

Zadnému pohľadu dominuje nárazník s dvojicou (falošných) koncoviek výfukov.

KIA PICANTO: Dvojica výfukov je, samozrejme, falošná. K dynamike tohto športového drobca sa to však celkom dobre hodí.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Vnútri sme zažili príjemný šok – na palube totiž boli také prvky luxusu, za ktoré si u omnoho väčších a drahších konkurentov musíte nemálo priplácať. Spomenieme napríklad 8-palcový dotykový displej infotainmentu s integrovanou navigáciou, dvojstupňové vyhrievanie predných sedadiel aj volantu (!) či automatickú digitálnu klimatizáciu a cúvaciu kameru.

KIA PICANTO: Kožený volant s vyhrievaním sa ovláda rovnako príjemne a ľahko ako päťstupňová manuálna prevodovka.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Nechýba ani celý rad asistenčných systémov, ktoré dokážu automaticky zabrzdiť pred prekážkou na ceste a dokonca samočinne udržiavať auto v jazdnom pruhu.

Pokračovanie testu nájdete na ďalšej strane