Kia EV6 je skonštruovaná tak umne, že napriek atraktívnemu dizajnu ponúka aj veľký vnútorný priestor. Najmä v kabíne vás prekvapí, koľko miesta budete mať na nohy v druhom rade sedadiel. Sedí sa tu veľmi pohodlne a vo štvorici tu môžete vo všetkom komforte absolvovať aj cestu okolo sveta. Ak zamierite do chladných oblastí, určite oceníte vyhrievanie zadných sedadiel, ktoré dnes ešte stále nie je bežné ani v podstatne drahších automobiloch.

Kia EV6 GT Line AWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ani batožinový priestor modelu EV6 rozhodne nie je malý, no splývajúci tvar strechy prirodzene limituje možnosť viesť väčší náklad. Bežných kufrov sem však zmestíte viac než dosť, veď s objemom 520 l sa štýlový elektromobil rozhodne nemá za čo hanbiť. Ako bonus ešte navyše pridáva malý odkladací priestor pod prednou kapotou, ktorý budete milovať - zmestia sa sem nabíjacie káble a nebudú vám prekážať v hlavnom kufri. I keď - ten má dvojité dno, takže odložiť ich môžete aj tam.

Pozrite si testovanú EV6 vo veľkej galérii, kliknite sem

Príchod elektromobilov zatriasol celým automobilovým svetom a Kia ho dokonale využila na nevídaný progres. Keď som sedel za volantom EV6, často som sa pristihol, že premýšľam nad tým, čo viac by mi vlastne ponúkol automobil prémiovej značky s podstatne vyššou cenovkou. Iste, môžeme špekulovať o materiáloch, ktoré tu sú kvalitné, no môžu byť aj honosnejšie, ale mimo nich nevidím veľký priestor na vylepšenie môjho užívateľského zážitku.

Model EV6 je navonok dynamický, možno až mierne agresívny. Jeho futurizmus sa však v kabíne prejavil presne opačným spôsobom - je to oáza pokoja a ticha, ktoré svojimi čistými tónmi prerušuje iba zvuk z výbornej audiosústavy značky Meridian. Volant má dokonalý tvar, akoby bol stavaný na moje ruky. Ovládanie virtuálneho prístrojového štítu je intuitívne a jednoduché, pritom však ponúka dostatok informácií a veľa možností prispôsobenia.

Kia EV6 GT Line AWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Počas jazdy v noci som okrem vynikajúcich matrix-LED svetlometov ocenil aj možnosť jednoducho deaktivovať head-up displej i centrálnu obrazovku. Vystačil som si aj s virtuálnym prístrojovým štítom, ktorý ma na najnižšom jase ani trochu neoslňoval. To v dnešných automobiloch nie je samozrejmosť. 

Test pokračuje na ďalšej strane.