Keď sa nám do rúk dostane automobil v nižšej výbave a so základnou motorizáciou, je to ako malý sviatok. Väčšina importérov totiž, pochopiteľne, na testy poskytuje najmä vozidlá v plnej výbave a s lepšou motorizáciou, pretože práve tieto autá zvládnu lepšie ukázať, čo všetko daný model dokáže a môže ponúknuť. Znamená to však, že nižšie výbavy a motorizácie treba odsudzovať? Ani náhodou, Kia Ceed 1.0 T-GDi vo výbave Gold je jasným dôkazom.

Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Zdroj: Filip Kadlečík

Veľa muziky za málo peňazí

Kiu Ceed aktuálnej generácie poznáme prakticky do detailu, za ostatné roky sme už stihli otestovať variant s pohonnou jednotkou 1.4 T-GDi, 1.6 CRDi, ale napríklad aj špičkové GT či derivát Proceed GT. O Ceede vieme, že jeho silnou stránkou je príjemný interiér, dobré naladenie podvozku a pocitovo kvalitné vyhotovenie. Vo vyšších výbavách sa k tomu pridáva i efektný dizajn.

Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Zdroj: Filip Kadlečík

V prípade modelu Ceed v strednej výbave a so základným agregátom sa dá očakávať, že cenovkou sa bude držať pri zemi. Aj nás však prekvapilo, keď sme zistili, že vo finále tento automobil stojí iba 16 780 eur. Za úplne základný Ceed zaplatíte 13 390 eur, tu, s príplatkom vo výške 3 390 eur dostávate vyspelé vozidlo s takmer všetkým, čo by sme v modernom aute bezpodmienečne chceli mať. 

Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Kia Ceed 1.0 T-GDi Gold.
Zdroj: Filip Kadlečík

Chýbali nám prakticky len pokročilejšie asistenčné systémy, najmä sledovanie mŕtveho uhla. Je škoda, že v rozumnej výbave Gold si za tohto asistenta ani neviete priplatiť. To už musíte ísť o level vyššie, na úroveň výbavy Platinum. V prípade Ceedu Gold by sme zvážili príplatok za lepšie full-LED svetlomety. Projektorové halogény sú v poriadku, no v dnešnej dobe by sme už nové auto bez diód nekupovali. Príplatok za LED Pack v hodnote 590 eur treba autu rozhodne dopriať, zvýši i jeho predajný potenciál v budúcnosti.