Ceed tretej generácie netreba nikomu predstavovať. Tento produkt žilinskej fabriky značky Kia sa na slovenských cestách dávno udomácnil a našimi rukami prešlo viacero rôznych exemplárov, naposledy sme mali k dispozícii model XCeed vybavený motorom 1.4 T-GDi. Nedávno sme populárny kompakt preverili opäť. Dostal totiž nabíjateľný hybridný pohon, ktorý sme okúsili vo formáte Sportswagon. Ide o prvé takéto vozidlo vyrábané v slovenskej fabrike 

Testované kombi dávalo svoju identitu najavo výraznými polepmi, okrem toho ju prezrádzala tiež farba evidenčného čísla či označenie na piatych dverách. Špecifická bola tiež výplň masky chladiča. Bodykitom vychádza tento model z verzie GT-Line, do čoho spadá dvojica pochrómovaných lichobežníkov imitujúcich výfukové koncovky. Najdôležitejším detailom týkajúcim sa tejto verzie sú však dvierka zásuvky umiestnené na ľavý predný blatník.

Samozrejme, s viacerými úpravami treba rátať aj v rámci interiéru. Ide napríklad o prístrojový panel. Ten bol v našom prípade plne digitálny a ponúkal viacero konzervatívnych režimov zobrazenia, pričom namiesto otáčkomera má ukazovateľ využívania energie. Prítomnosti elektrifikovanej techniky sa prispôsobil tiež infotainment. Klimatizácia umožňuje zapnúť iba vodičovu zónu, čo sme už videli pri starších hybridoch Kia.

V interiéri elektrifikovanej verzie došlo k malým zmenám.
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem týchto špecifík musia zákazníci rátať aj so zmenšeným batožinovým priestorom, z ktorého kus ubral akumulátor. Základný objem jeho vinou klesol z 625 na 437 litrov. Kufor prišiel o časť svojej hĺbky, reálne ale jeho využiteľnosť klesla len trochu a pod čiastočným dvojitým dnom zostalo miesto na náradie i nabíjaciu kabeláž. Podlaha je takmer v rovine s operadlami sklopených zadných sedadiel, kedy ponúka kombi najviac 1 506 litrov.