Kia Ceed GT.

Testy Test Kia Ceed GT: Univerzálny slovenský hot-hatch dokáže zahrať na emócie, ale nestráca rozum

Foto: Filip Kadlečík

11.3. 15:00 KRÁTKY TEST - Kia Ceed patrí k vlajkovým lodiam slovenského automobilového priemyslu. Testovali sme jednu z jej najlepších dostupných verzií.

V žilinskej fabrike automobilky Kia dnes vznikajú viaceré automobily, ktoré dokážu chytiť za srdce. Najcharizmatickejším modelom je pravdepodobone Proceed, teda typ, ktorý kombinuje praktickosť rodinného vozidla so štýlom pripomínajúcim kupé.

Emócie však dokáže vyvolať aj hatchback, základ rodiny Ceed. Najmä, ak je vyzbrojený prívlastkom GT. Bežným verziám kompaktu sme sa venovali už v minulosti, teraz sa preto zameriame hlavne na špecifiká športovej verzie. Už sme testovali benzínový i naftový Ceed,Žilinčan nám radosť spravil aj na prvej jazde. Dokáže ju variant GT ešte vystupňovať?

Vášeň pre šoférovanie

Kia Ceed GT je športovo orientovaný hatchback. Hneď na úvod však treba povedať, že s dynamickými ambíciami to nepreháňa. Ponúka skvelý pomer medzi každodennou úžitkovou hodnotou a riadením spojeným s emočným koktejlom. O rovnováhu sa tu stará zážihový prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 1,6 litra, ktorý je ladený na 150 kW (204 k) a 265 Nm.

Kia Ceed GT.
Kia Ceed GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Vzhľadom na pohotovostnú hmotnosť vozidla, ktorá sa pohybuje na úrovni 1,4 tony, je zrejmé, že dvesto koníkov tu tvorí dostatočnú hybnú silu. Ceed GT vie na stovku šprintovať v priebehu 7,5 sekundy a, čo je najdôležitejšie, v realite vám to bude úplne jedno. Paradox? Ani nie. Skvelou vlastnosťou “slovenského hot-hatchu” je totiž jeho schopnosť zapojiť vodiča do centra diania.

Ak vás už šoférovanie po rokoch prestalo baviť, v Ceede GT  vo vás opäť zahorí tá stará vášeň. Riadenie má strmý prevod, je citlivé a komunikatívne. Cez volant človek dokáže vnímať, po akom povrchu ide, či sa už kolesá šmýkajú a čo si ešte môže dovoliť. To isté platí aj o vynikajúco nastavenom podvozku. Ceed GT na ceste sedí ako placka, no nevytrasie z vás kosti.

Kia Ceed GT.
Kia Ceed GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Výfukové potrubie má aktívnu klapku, vďaka ktorej viete regulovať jeho zvukový prejav. Ak máte chuť na trochu extroverzie, otvorte obidve vetvy a vychádzať z nich bude ostrý rachot. Počuť ho aj do kabíny, čo ešte viac umocňuje zážitok z jazdy.

Dnes už je zvykom, že aj športovo orientované automobily sú vybavené samočinnou prevodovkou. Je spravidla odolnejšia a sofistikované technológie zvládajú radiť lepšie, než bežný šofér. Sú však automaty zábavnejšie? Ceed GT nám pripomenul, že ani nie. Nie je nad to, podradiť si pri brzdení s medziplynom o jeden rýchlostný stupeň a počuť, ako to vo výfukovom potrubí decentne zapraská.

Kia Ceed GT.
Kia Ceed GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Prevodovka má dobrú kulisu, jednotlivé stupne sú vyskladané výborne a ich nastavenie taktiež predstavuje príjemný kompromis medzi športovosťou a každodenným využitím. Centrom zábavy na palube je jednoznačne motor, ktorý prekvapuje flexibilitou aj v trojciferných rýchlostiach. V realite však tak na pílu tlačiť netreba. Ceed GT je zábavný aj keď je tempo na digitálnom rýchlomeri iba dvojciferné. 

Video

Diskusia