Súčasná štvrtá generácia Focusu je na trhu už štvrtý rok, takže prišla vhod modernizácia, ktorú okamžite identifikujeme podľa novej masky s výraznou mriežkou a sériových LED svetiel. V interiéri zaujme hlavne 13,2-palcový dotykový displej najnovšieho informačno-zábavného systému Sync 4 s bezdrôtovým pripojením smartfónu cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Zrkadlenie Android Auto na širokouhlom displeji bolo luxusné, pribudlo aj delené zobrazenie, napríklad SYNC a Android Auto naraz.
Zmizli však fyzické ovládače klimatizácie, teplota, prúdenie vzduchu či vyhrievanie sedadiel sa nastavujú iba cez dotykový displej. Interiér pôsobí veľmi robustne a kvalitne. Použité materiály posádke spríjemňujú život, a to aj v takých detailoch, ako je napríklad mäkčená lakťová opierka na dverách.
EcoBoost je odteraz v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift, čo sa prejavilo na jazdnej dynamike. Rýchlejšie fungovanie zmeny prevodových stupňov vylepšilo akceleráciu auta na stovku o 0,9 sekundy (teraz: 10,2 s; predtým: 11,1 s). Zvýšila sa aj maximálna hmotnosť nebrzdeného prívesu o 200 kilogramov (teraz: 1 500 kg).
Objem batožinového priestoru kombi je až 635 litrov (Octavia 640 litrov) plus dodatočne je pod podlahou priečinok s gumenou vaničkou – praktický na uskladnenie mokrej obuvi a oblečenia. Podlaha batožinového priestoru môže byť zaistená vertikálne – oddeľuje suchú batožinu od mokrej, bráni posúvaniu batožiny pri jazde. Kobercový povrch dna dostal kvalitnejší materiál, ktorý sa ľahšie čistí. Vpravo pribudla doplnková minisieť na odloženie malých predmetov. Veko kufra sa dá otvoriť aj virtuálnym pedálom, teda pohybom nohy pod nárazníkom, ak máte plné ruky nákupných tašiek.
Litrový Ecoboost s výkonom 125 koní je tým agregátom, o ktorom eufemisticky hovoríme, že je postačujúci na bežné jazdenie. Dynamika je limitovaná, na stovku akceleruje za 10,4 sekundy, ale odvďačí sa vám efektivitou a veľmi tichým chodom. Áno, je to trojvalec, a napriek tomu ho hodnotíme ako tichý. V teste motor konzumoval 6,1 l/100 km. Jazdilo sa skôr v chladných podmienkach a tradičných 40 percent tvorila diaľnica.
Viac fotografií si pozrite v galérii
Vyrušujúcim faktorom bol studený štart. Vtedy motor nielen viac počuť, ale jeho vibrácie sa dostávajú cez stredový tunel ku konzole. Trvá to len chvíľu, malý objem chladiacej kvapaliny sa rýchlo zohreje, ale pripomína to vibrovanie mobilného telefónu.
Zmieniť sa musíme aj o benefite výbavy Active, čo je podvozok zvýšený o 30 mm (takže svetlá výška tejto verzie je 165 mm - na úrovni mnohých crossoverov). To sa hodí nielen na vidieckych a poľných cestách, ale aj v meste pri parkovaní cez obrubníky. Vyvýšená karoséria s plastovými doplnkami dáva autu crossoverový šmrnc, ktorý je módny.
Základný Focus stojí 26 140 eur, základné kombi 27 090 eur a náš Active s automatickou prevodovkou 34 390 eur. S príplatkami za bezkľúčové štartovanie, odomykanie, opierky, vyhrievané sedadlá, farbu sa cena vyšplhala až na 36 560 eur.
motor a pohonný systém | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 92 kW / 125 k |
pri otáčkach | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | 170 Nm |
pri otáčkach | 1 400 - 1 500/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | sedemstupňová automatická Powershift |
rozmery, hmotnosti a objemy | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Dĺžka | 4 627 mm |
Šírka | 1 979 mm |
Výška | 1 497 mm |
Rázvor náprav | 2 700 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 376 kg |
Užitočná hmotnosť | 629 kg |
Celková hmotnosť | 2 005 kg |
Objem batožinového priestoru | 635 / 1 653 l |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
jazdné výkony | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Max. rýchlosť | 193 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,4 s |
spotreba | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,5 - 6,6 l/100 km |
emisie | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Emisie CO2 | 125 - 149 g/km |
Emisná norma | Euro 6d-ISC-FCM |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Ford Ford Focus Active |
---|---|
Základná cena modelu | od 27 090 € |
Základná cena verzie | od 30 290 € |
Cena testovaného exemplára | 34 390 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | R3 |
Zdvihový objem | |
Ford Ford Focus Active | 999 cm3 |
Max. výkon | |
Ford Ford Focus Active | 92 kW / 125 k |
pri otáčkach | |
Ford Ford Focus Active | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Ford Ford Focus Active | 170 Nm |
pri otáčkach | |
Ford Ford Focus Active | 1 400 - 1 500/min |
Palivo | |
Ford Ford Focus Active | benzínový motor |
Pohon | |
Ford Ford Focus Active | predná náprava |
Prevodovka | |
Ford Ford Focus Active | sedemstupňová automatická Powershift |
Dĺžka | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 4 627 mm |
Šírka | |
Ford Ford Focus Active | 1 979 mm |
Výška | |
Ford Ford Focus Active | 1 497 mm |
Rázvor náprav | |
Ford Ford Focus Active | 2 700 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 1 376 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 629 kg |
Celková hmotnosť | |
Ford Ford Focus Active | 2 005 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Ford Ford Focus Active | 635 / 1 653 l |
Objem palivovej nádrže | |
Ford Ford Focus Active | 52 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 193 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Ford Ford Focus Active | 10,4 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 5,5 - 6,6 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | 125 - 149 g/km |
Emisná norma | |
Ford Ford Focus Active | Euro 6d-ISC-FCM |
Základná cena modelu | |
---|---|
Ford Ford Focus Active | od 27 090 € |
Základná cena verzie | |
Ford Ford Focus Active | od 30 290 € |
Cena testovaného exemplára | |
Ford Ford Focus Active | 34 390 € |