Či tomu veríte, alebo nie, napriek všetkej eufórii z elektromobility, napriek všetkej láske k SUV sa VW Golf ešte stále predáva ako teplé rožky. Nasledujú ho koncernoví kolegovia Audi A3 a Škoda Octavia, spoločne tvoria špičkové trio najpredávanejších kompaktných vozidiel v Nemecku za rok 2022. A hneď na úvod treba povedať, že pri žiadnom z tejto trojice nový majiteľ neurobí chybu. Všetky majú svoje prednosti aj svoje chyby. Napriek tomu len jeden z nich môže byť víťaz. Kto sa ním stane, to ukáže náš porovnávací test. Nie je to však také ľahké, pretože všetky tri vozidlá využívajú rovnakú koncernovú stavebnicu.

V Audi A3 drží kapotu motora jeden hydraulický tlmič – vyslovene úslužné a používateľsky príjemné riešenie.
Zdroj: Auto Bild

Čo sa týka pohonnej jednotky, tá je rovnaká – ide o vydarený benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, s podporou 48-voltovej siete, je to tak­zvaný mildhybrid. V každom prípade motor ponúka najvyšší výkon 150 koní a na predné kolesá posiela maximálny krútiaci moment 250 Nm. Malý elektrický motor, ktorý svoj prúd generuje z energie rekuperácie a brzdenia, podporuje spaľovací agregát počas rozbehu a štartuje motor. Počas čiastočného zaťaženia všetky tri autá odpájajú valce číslo dva a tri, aby plachtili čo najviac a efektívne. Nie div, že všetci traja kandidáti jazdili počas nášho testu veľmi tesne pokope a so spotrebou zhruba 7 l/100 km.

Ani v rámci jazdných výkonov nejestvujú takmer žiadne rozdiely. Štandardný šprint na stovku zvládajú všetky tri kompakty za necelých deväť sekúnd, trojica jednotne vytiahne maximálne 224 km/h. Iba Octavia je ­podľa výrobcu rýchlejšia o 5 km/h.

Najvzrušujúcejšiu bočnú líniu má Audi A3, stelesňuje najväčšiu dynamiku.
Zdroj: Auto Bild

V rámci kategórie pohonu teda víťaza nespoznáme. Všimli sme si jedine to, že A3 reaguje o čosi športovejšie a vrčí o trochu viac, čo zodpovedá naturelu značky. Ako aj to, že Škoda sa drží v rámci hlučnosti pekne vzadu a nikdy neprekračuje hranice dobrých mravov. A čo Golf? Nuž, ten je absolútne flexibilný. Na želanie dokáže reagovať veľmi usilovne a energicky alebo je pekne nenápadný, podľa nálady pilota.

Pokračovanie porovnávacieho testu na ďalšej strane