Správne auto v správny čas? Od februára 2019 je Škoda plne v súlade s duchom doby, pretože práve vtedy uviedla na trh mini SUV s názvom Kamiq. Model dlhý (alebo krátky?) 4,24 metra vychádza z platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a napriek 19 centimetrom svetlej výšky a veľkorysému rázvoru 2,63 metra pripomína vyššie kombi. A plne prispieva k imidžu Škody ako cenovo dostupného, ​​dobre vyrobeného všestranného vozidla.

Test jazdenky I Škoda Kamiq
Zdroj: Auto Bild

I keď ide o menšie SUV z portfólia výrobcu, nemyslite si, že pri ňom boli lakomí. To je aspoň prípad nášho testovacieho vozidla, ktorému nič nechýba. Predchádzajúci zákazník si objednal Kamiq vo výbave Style, s koženými velúrovými sedadlami, koženým volantom a vyhrievaním všetkých štyroch sedadiel, panoramatickou strechou, 17-palcovými hliníkovými diskami s celoročnými pneumatikami, full LED svetelnou optikou, bezkľúčovým systémom a elektrickými dverami batožinového priestoru.

V cene boli zahrnuté aj brzdové, riadiace a parkovacie asistenty, ako aj niekoľko typických vychytávok. Napríklad v podobe škrabky na ľad, ktorá je v prípade českej značky klasicky v uzávere palivovej nádrže. Vo dverách vodiča na vás čaká navyše dáždnik. Ako to však vyzerá na palube?

Test jazdenky I Škoda Kamiq
Zdroj: Auto Bild

Pohodlné sedadlá v interiéri sú navrhnuté tak, aby komfortne slúžili celej rodine, ponúkajú dostatočnú oporu aj po 100 000 kilometroch a stále by vyzerali dobre v nejednom prémiovom kompakte. Plastové povrchy a ozdobné panely sú až na drobné škrabance ako nové. Infotainment Bolero s uhlopriečkou 8,25 palca sa stáva navigačným systémom iba cez SmartLink, možno ho ovládať intuitívne a stále pôsobí aktuálne.

Mierne mínusy by sme dali za poškodený predný podnárazník, špinu na sedadle a zreteľne opotrebované zadné brzdové kotúče. Metalický lak má tiež nejaké škrabance. Inak je tento Kamiq vo výbornom zdravotnom stave. 100 583 kilometrov si takmer nevšimnete. Napriek jednoduchej zadnej náprave s torznými nosníkmi pôsobí podvozok bezpečne a pohodlne a stále bez dunenia.

Test jazdenky I Škoda Kamiq
Zdroj: Auto Bild

Problémom benzínových motorov sú rozvodové reťaze

Testovanú manuálnu verziu G-Tec bolo možné objednávať do leta 2022. S výkonom 90 koní a krútiacim momentom 160 Newtonmetrov zo zdvihového objemu jedného litra je tichým spoločníkom, ktorý však stačí na to, aby s vami mohol dostatočne dynamicky plávať v prúde premávky.

Jeho silnou stránkou je vynikajúca hospodárnosť. S približne štyrmi kilogramami CNG je možné prejsť 100 kilometrov, ktoré vás v závislosti od ceny CNG vyjdú na niečo okolo piatich až šiestich eur. Dojazd plynu je niečo vyše 300 kilometrov.

K dispozícii boli samozrejme aj benzínové motory s výkonom 95 až 150 k (EA211 a EA211 Evo) s predným náhonom, pri ktorých sú však problémom rozvodové reťaze. Do konca roka 2020 sa paralelne ponúkal motor TDI s výkonom 115 k.

Test jazdenky I Škoda Kamiq
Zdroj: Auto Bild
Technické údaje I Škoda Kamiq

Motor: Trojvalec s objemom 999 cm3
Výkon: 66 kW (90 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment: 160 Nm pri 1 800 ot./min.
Maximálna rýchlosť: 176 km/hod
Zrýchlenie z 0-100 km/hod: 12,5 sek
Prevodovka/pohon: Šesťstupňový manuál/predný náhon
Dĺžka/šírka/výška: 4 241/1 793/ 1 527 mm
Objem batožinového priestoru: 278 - 1 273 l
Pohotovostná hmotnosť/zaťaženie: 1 332/400 kg

Verdikt

Najmenšie SUV značky Škoda prináša dospelý výkon. Koncept je skvelý, boduje aj kvalitou a nákladmi. Menšími slabinami sú problémy s rozvodovou reťazou benzínového motora a DSG prevodovka, ktorá miestami radí trhane.