Záleží na uhle pohľadu. Pre niekoho môže byť neustále poskakovanie od zadnej nápravy upokojujúcou masážou pre chrbát, pre niekoho iného sa to ale môže javiť ako hrubý nedostatok komfortu pruženia. L200 vyrábaný v thajskom závode Mitsubishi   sa v tomto smere veľmi nelíši od ostatných pick-upov.

Účelom predsa nie je čo najväčší cestovný komfort, ale čo najväčšia výdrž - napriek rokom jazdenia po hrboľatých cestách v rozvojových či rozvíjajúcich sa krajinách, napriek neustálemu preťažovaniu, napriek hrubej opravárenskej technike, napriek nedostatočnej údržbe.

Mitsubishi L200 IV
Zdroj: Auto Bild

Najväčším nepriateľom Mitsubishi L200 je posypová soľ

Najväčším nepriateľom Mitsubishi L200 nie je obrovský výmoľ na hlavnej ulici Ouagadougou v Burkine Faso, ale stredoeurópska posypová soľ. Iste, výmoľ zanechá stopy aj na nie práve predimenzovanom podvozku 4. generácie L200. Ale v Ouagadougou neexistuje žiadny seriózny kontrolný orgán, ktorý by skúmal kĺby a puzdrá nezávislého zavesenia a riadenia predných kolies.

Majiteľ L200 v Ouagadougou tiež nemá druhý problém týkajúci sa technickej kontroly stavu vozidla, a to je poškodenie hrdzou. Samozrejme, autá hrdzavejú aj v rozvojových krajinách, najmä ak sú blízko pobrežia. Ale také zimy ako u nás tam nie sú. A ak áno, aspoň sa do ulíc nesype žiadna agresívna posypová soľ, vďaka čomu je premávka bezpečnejšia a plynulejšia, no výrazne urýchľuje hrdzavenie.

Automobily je síce možné pred koróziou ochrániť, ale to stojí čas a peniaze, a to buď výrobcu vozidla, alebo majiteľa vozidla, ak sa ochrana proti korózii aplikuje neskôr. Ale pretože to robí len veľmi málo prvých majiteľov L200 a jeho továrenská ochrana proti korózii spĺňa len minimálny štandard pre letné oblasti sveta, tento pick-up v tejto krajine bohužiaľ hrdzavie. Či už je to rebríkový rám alebo na ňom priskrutkovaná kabína vodiča alebo odskrutkovateľná nakladacia plošina – skoro všetko zhrdzavie, ak predchádzajúci majiteľ nerobil proti tomu žiadne opatrenia.

Mitsubishi L200 IV
Zdroj: Auto Bild

L200 má aj menšie slabiny, ktoré je potrebné skontrolovať. Ak riadenie pri parkovaní vŕzga, potom by sa mal čoskoro vymeniť univerzálny kĺb na stĺpiku riadenia. A keďže si pred kúpou môžete dobre prezrieť aj samotný volant, mali by ste tak urobiť, pretože jeho povrch evidentne neznáša vlhkosť rúk a UV žiarenie, ktoré spôsobuje mrvenie venca volantu. Takisto nie je nič nezvyčajné, ak zbadáte svietiť kontrolku airbagu. Zvyčajne to nie je spôsobené samotným airbagom, ale káblovým zväzkom , ktorý sa dosť ťažko hľadá.

Určite by ste si mali skontrolovať aj pohon všetkých kolies a terénnu redukciu. Aj keď sú tieto komponenty rovnako robustné ako turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva, elektrické ovládanie radenia má tendenciu sa pri používaní zadrhávať, najmä ak sa často nepoužívalo. Majitelia L200 by preto mali aspoň raz za mesiac pomaly a postupne posúvať páku pohonu všetkých štyroch kolies, a to aj v prípade, že použitie štvorkolky alebo terénnej redukcie nie je nevyhnutné. Prirodzene, tento problém by neexistoval ani v Ouagadougou.

Mitsubishi L200 IV
Zdroj: Auto Bild
Technické údaje I Mitsubishi L200 IV
  • Pohon všetkých kolies: Prepínateľný alebo trvalý cez centrálny dif.
  • Rozloženie sily: 0:100 alebo 50:50
  • Trakčné pomôcky: elektrická kontrola sklzu prostredníctvom brzdového zásahu 
  • Redukcia: 1,9:1
  • Konštrukcia: Rebrinový rám, oceľ
  • Svetlá výška/Hĺbka brodenia: 210/500 mm
  • Kapacita nádrže: 75 l
  • Dĺžka korby: Klasická kabína 1,80 m; dvojitá kabína 1,32 m alebo 1,50 m

Verdikt

Naftový motor vydrží, prevodovka vydrží, štvorkolka vydrží, ale hrdza do L200 naozaj zasahuje vo veľkom, pretože už z výroby je len slabo chránená. Bolo by potrebné nájsť dobre udržiavaný kus alebo následne "zakonzervovaný" exemplár.

Mohlo by vás zaujímať: