Novým čarovným slovíčkom medzi automobilmi je crossover, klasické SUV odsúvajú crossovery na vedľajšiu koľaj. Honda ponúka čosi také vo forme CR-V už desaťročia. Svetlá výška ako kombi a veľmi jednoduchý pohon 4x4 – asi nikto by neprišiel na nápad zájsť s CR-V do terénu. V prípade potreby zmizne v jej kufri 589 až 1 669 litrov batožiny.

Honda CR-V
Zdroj: Auto Bild

Vtedy sa však jediný benzínový motor v ponuke poriadne zapotí. Atmosférický dvojliter totiž ponúka svojich 155 koní až vo vysokých otáčkach. A to sa ku skôr komótnemu charakteru CR-V príliš nehodí. Navyše – postará sa až o dvojmiestnu spotrebu. Počas uvoľnenej jazdy si však môžete vychutnať mechanickú perfekciu, ktorá Honde priniesla povesť skvelého staviteľa motorov. Neskoršie ponúkaný naftový agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 120 alebo až 150 koní pracuje síce hlučnejšie, vďaka sile odspodku sa k charakteru CR-V však hodí viac.

Honda CR-V: Príjemné sedadlá nevydržia pod ťarchou ťažkých vodičov a vysokým počtom najazdených kilometrov. Môžu byť aj indíciou pre machinácie s tachometrom.
Zdroj: Auto Bild

Radšej 6-stupňový manuál alebo automat? Obidva fungujú bezchybne a vydržia. Pohodu môže mierne pokaziť podvozok, ktorý je v režime nízkej záťaže príliš tuhý a nepoddajný. Našťastie, tento deficit zachraňujú veľmi pohodlné sedadlá, vhodné aj na dlhšie cesty. Typická Honda: veľmi presné riadenie s ľahkým chodom. Rovnako sa k tejto značke hodia dobré známky od STK a CR-V nie je žiadnou výnimkou.

Honda CR-V: Radšej 6-stupňový manuál alebo automat? To zostáva otázkou vášho osobného presvedčenia. Obidva fungujú bezchybne a vydržia.
Zdroj: Auto Bild

Nenápadná Honda CR-V hrá u nás vďaka nízkym predajným číslam len vedľajšiu úlohu. Dôvodom celkom určite nebude nízka kvalita. Bilancia porúch je totiž menšia než pri väčšine jej konkurentov. S modelom CR-V sa Honda pokúša spojiť výhody SUV a kombi. A to úspešne!

Honda CR-V 2,0 Comfort 4WD

Rok výroby: 2017

Najazdené: 49 100 km

Cena: 19 945 eur

Presviedča takmer v každom ohľade

Zoznam potenciálnych porúch je pri Honde CR-V krátky. Navyše profituje aj z vekovo zrelších zákazníkov, ktorí nereagujú tak alergicky na servisné náklady a investujú do starostlivosti viac než mnohí mladí. Na záujemcov však nepôsobia príjemne vyššie ceny jazdených áut. Neistota v súvislosti s elektrickými autami a čipovou krízou, ktorá sa postarala o absurdne dlhé čakacie lehoty na nové autá, problém len zosilňuje. Jazdené autá stoja často viac než pred rokom. To je síce pozitívum pre predávajúcich, ale zlým snom pre kupujúcich. Toto vozidlo by po troch rokoch malo vyniesť až dve tretiny pôvodnej sumy.
Čalúnenie sedadiel