Azda každý fanúšik rýchlej jazdy pozná špičkové verzie automobilov značky Hyundai s písmenkom N v názve. Pre tých, ktorí nepožadujú až také nekompromisne športové náradie, ponúka výrobca aj stupeň výbavy N Line, ktorý navonok pôsobí dynamickejším dojmom.
Nám sa do rúk dostalo obľúbené SUV Hyundai Tucson poháňané plugin hybridným pohonom práve v tejto výbave. Čo povedať o jeho exteriéri? Sivá farba, spojlery, disky – všetko pekne spolu ladilo. Najmä zozadu ide o fakt pekné auto. N-Line obsahuje aj takzvaný body kit, ktorý pozostáva z predného a zo zadného športového nárazníka, zliatinových diskov v unikátnom dizajne, z mriežky chladiča lakovanej v lesklej čiernej farbe, zo strieborného predného spojlera a zadného difúzora, z lemovania blatníkov a podbehov lakovaných vo farbe karosérie, ako aj z vrchnej lišty okolo bočných okien v lesklej čiernej.
V interiéri to nie je až také bombastické ako vo väčšom Santa Fe, ale zvyknete si. Vládne tu lesklý čierny plast, ktorý vyzerá celkom lacno a je ho príliš. Oceňujeme prehľadné prístroje aj celkovo prehľadné ovládanie. Azda jediným výstrelkom sú tlačidlá namiesto páky prevodovky. Ide o elektronické ovládanie automatickej prevodovky Shift by Wire s pádlami pod volantom.
Predné sedadlá boli veľmi pohodlné, mali dobré bočné vedenie, boli vyhrievané aj vetrané. Vodičovo elektrické sedadlo bolo vybavené aj s pamäťou, dopĺňalo ho sedadlo spolujazdca, ktoré sa netradične dalo ovládať aj zozadu. Sedadlá pokrývala brúsená koža, veľmi príjemný materiál.
Celkovo bola výbava mimoriadne bohatá. Mnohé prvky sériovej výbavy sme už uviedli, preto spomenieme len automatickú trojzónovú klimatizáciu s výduchmi ventilácie pre zadné sedadlá. Nás však zaujali skôr výduchy klimatizácie pred miestom spolujazdca, ktoré tvoria malé dierky v palubovke, ide o unikátne riešenie. Cieľom je vytvoriť takzvané difúzne vetranie bez priameho náporu vzduchu na tvár pasažierov.
Pokračovanie testu nájdete na ďalšej strane