Hyundai Tucson má na Slovensku cveng, v roku 2018 sa tu stal najpredávanejším SUV, o rok neskôr obsadil tretiu priečku a v poradí z pandemického roka 2020 mu patrí druhé miesto. Našinci sa zamilovali hlavne do tretej generácie automobilu, ktorá ponúkala rozumnú priestorovú ponuku, elegantný dizajn a zaujímavý pomer ceny a výkonu. Teraz prichádza štvorka. Udrží si nastolenú výkonnostnú úroveň?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Premium 4x4 DCT7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Nový Tucson je v porovnaní s minulosťou podstatne odvážnejší a originálnejší. Moderný vzhľad, ktorým sa odlišuje od všetkých dnešných áut, môže učarovať zákazníkom, pre ktorých bol doteraz príliš konzervatívny. Hyundai nabieha na novú dizajnovú vlnu a Tucson je vlajkonosič.

Výnimočné sú predovšetkým predné svetlá, ktoré sa skladajú z množstva segmentov integrovaných do čelnej masky. Spoliehajú sa na diódovú technológiu, no aktívnu maticovú architektúru by ste tu hľadali márne. Škoda, Kórea si ju asi necháva na facelift. Koncové svetlá sú obdobne expresívne. Za zmienku stoja aj neprehliadnuteľné prelisy karosérie, tie sa starajú o dynamický imidž SUV.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Premium 4x4 DCT7.
Zdroj: Filip Kadlečík
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Premium 4x4 DCT7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Dizajnéri vložili do DNA nového Tucsonu progres, cítiť to aj v jeho kabíne. Je kvalitne poskladaná zo solídnych materiálov, vyznáva minimalizmus a aj naďalej prichádza s výbornou priestorovou ponukou v druhom rade i kufri. Rodiny potešia slnečné clony integrované do zadných dverí, vyhrievanie sedadiel aj v druhom rade, trojzónová klimatizácia, dvojica USB pre pasažierov vzadu či dokonca možnosť ovládať sedadlo spolujazdca zozadu.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Premium 4x4 DCT7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Vodičovi zasa radosť urobí kompaktný a prehľadný prístrojový panel, dobre tvarovaný volant a možnosť pracovať s niektorými funkciami infotainmentu s intuitívne rozostavenými ovládačmi na ramenách volantu.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Premium 4x4 DCT7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Mňa už trochu menej potešilo nadmerné použitie čierneho lakovaného plastu v kabíne. Všade sú príjemné plasty či koža, no na centrálnej konzole tróni masa vysokolesklého plastu, ktorý je z pohľadu údržby katastrofou. Rýchlo sa zašpiní a ľahko sa poškodí. Na tak exponovanom mieste, ako je centrálny tunel, by som ho rozhodne nepoužíval. Na druhú stranu však treba uznať, že práca s dotykovými ovládačmi zapustenými v plaste je pomerne príjemná, platí to aj pre samostatný panel klimatizácie.