Hybridná verzia bez možnosti nabíjania je technicky jednoduchá. Mechanické ústrojenstvo tvorí známy 4-valcový turbo motor s objemom 1,6-litra a výkonom 169 kW (230 k) a elektromotor s výkonom 44 kW (60 k). Systém funguje ako každý iný hybrid, takže cieľom nie je pokryť každú cestu výlučne elektrickou energiou, ale striedať a optimalizovať námahu oboch motorov.

Pri jazde kombinácia motorov prináša celkom príjemné potešenie. V radení je transparentný, aj keď je občas cítiť zaváhanie, no stále má dosť energie na to, aby presunul 1 871 kilogramov váhy. Model je stavaný predovšetkým na plynulý chod, no pri zošliapnutí pedálu nekričí ako keby chcel umrieť. Zrejme je to aj vďaka tomu, že nemusí spolupracovať zo žiadnou variátorovou skrinkou, ale s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Hyundai Santa Fe
Zdroj: ROBO HUBAČ

Hybridizácia modelu Santa Fe na ceste dáva zmysel. Aj keď existuje niekoľko jazdných režimov, najzaujímavejší je Eco a Sport. V režime Eco sa motor zameriava na nízku spotrebu paliva. Je naprogramovaný tak, že sa snaží uprednostniť elektrický pohon. Nárast energie je síce pomalší, no prechod z elektrického motora na spaľovací nemáte šancu postrehnúť.

V režime Sport je naopak cieľom výkon. Príspevok v podobe elektrifikácie dodáva motoru razanciu v podobe prudkej akcelerácie. Elektrický motor v tomto prípade pomáha tomu tepelnému, nenahrádza ho. Tu je spätné získavane kinetickej energie oveľa výraznejšie. Stačí iba zložiť nohu z pedálu  a môžete poľahky dosiahnuť spotrebu 7,5 l/100 km.

Pri šoférovaní ale zistíte, že aj v športovom režime chýba volantu istá odozva. Síce sa tvári, že drží pevnejšie, no stále by to chcelo o trošku viac komunikácie. Napriek tomu sa v zákrutách nehanbí a svoje ťažisko využíva veľmi dobre. Jedna vec, ktorá mi ešte chýbala, bolo tlačidlo EV, ktorým by som si mohla „vynútiť“ čisto elektrický režim, napríklad pri jazde v meste.

Hyundai Santa Fe
Zdroj: ROBO HUBAČ

Tí náročnejší si môžu vybrať z ponuky aj pohon všetkých štyroch kolies. Systém s názvom „HTRAC“ aktívne vyvažuje krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou podľa aktuálnych jazdných podmienok. Pre HTRAC existujú tri rôzne jazdné režimy: Normal, Sport a Smart (čo je niečo ako režim Eco).

Nové Santa Fe nepochybne predstavuje najkompletnejšie vozidlo z rodiny Hyundai, ktoré dostalo viac technológií ako kedykoľvek predtým. Jeho cena síce nie je vôbec nízka, no ak si ju porovnáte s prémiovou konkurenciou v podobnej výbave, ktorej skutočne šliape na päty, zistíte, že je v desaťtisícoch lacnejšia. Za menej ako 50-tisíc máte ultrakompletnú výbavu, kde skutočne nič nechýba.  

motor a pohonný systém Hyundai Santa Fe
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 169 kW / 229 k
Max. krútiaci moment 350 Nm
Palivo diesel
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 6-stupňová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Hyundai Santa Fe
Dĺžka 4 785 mm
Šírka 1 900 mm
Výška 1 685 mm
Rázvor náprav 1 768 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 871 kg
Objem batožinového priestoru 634 / 1 704 l
jazdné výkony Hyundai Santa Fe
Max. rýchlosť 187 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
spotreba Hyundai Santa Fe
Mesto - počas testu 9,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu 8,5 l/100 km
Vidiek - počas testu 7,1 l/100 km
emisie Hyundai Santa Fe
Emisie CO2 154 - 169 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Hyundai Santa Fe
Základná cena modelu od 41 390 €
Cena testovaného exemplára 49 250 €
Usporiadanie a počet valcov
Hyundai Santa Fe R4
Zdvihový objem
Hyundai Santa Fe 1 598 cm3
Max. výkon
Hyundai Santa Fe 169 kW / 229 k
Max. krútiaci moment
Hyundai Santa Fe 350 Nm
Palivo
Hyundai Santa Fe diesel
Pohon
Hyundai Santa Fe všetky kolesá
Prevodovka
Hyundai Santa Fe 6-stupňová automatická
Dĺžka
Hyundai Santa Fe 4 785 mm
Šírka
Hyundai Santa Fe 1 900 mm
Výška
Hyundai Santa Fe 1 685 mm
Rázvor náprav
Hyundai Santa Fe 1 768 mm
Pohotovostná hmotnosť
Hyundai Santa Fe 1 871 kg
Objem batožinového priestoru
Hyundai Santa Fe 634 / 1 704 l
Max. rýchlosť
Hyundai Santa Fe 187 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Hyundai Santa Fe 9,1 s
Mesto - počas testu
Hyundai Santa Fe 9,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
Hyundai Santa Fe 8,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
Hyundai Santa Fe 7,1 l/100 km
Emisie CO2
Hyundai Santa Fe 154 - 169 g/km
Základná cena modelu
Hyundai Santa Fe od 41 390 €
Cena testovaného exemplára
Hyundai Santa Fe 49 250 €