Hyundai na poli elektromobility rozhodne nepatrí medzi nováčikov, práve naopak, dlhodobo sa venuje hybridom, plug-in hybridom, ale i batériovým elektromobilom a vodíkovým vozidlám. Portfólio kórejskej automobilky je rozsiahle a pri jeho tvorbe rozhodne získala potrebné know-how. Na elektrickom Hyundai Kona je cítiť, najmä z hľadiska pohonu patrí medzi špičkové produkty v celosvetovom meradle. Má však aj svoje nedostatky.

Hyundai Kona Electric+.
Zdroj: Filip Kadlečík

 Dnes už sa v segmente elektrických automobilov nosí pohon zadných kolies. Prečo? Je logicky výhodnejší hneď z niekoľkých dôvodov - elektromotor býva zapracovaný priamo do zadnej nápravy, nutnosť prenášať silu kardanom z motora vpredu na zadnú os, ako to býva v prípade spaľovacích vozidiel, tu odpadá. Pohon zadnej nápravy pritom vozidlu štandardne poskytuje lepšie jazdné vlastnosti, čo cítiť najmä v súvislosti s krútiacim momentom elektromobilov.

Ak dupnete na plyn v elektromobile novej generácie s prioritou zadného pohonu, auto vás katapultuje vpred takmer úplne bez straty trakcie. Pri pohone predných kolies musíte rátať s tým, že pohon bude náchylnejší na pretáčanie kolies. Pri elektrickej Kone to zjavné. Má totiž vysoký výkon, stovku pokorí v priebehu 7,6 sekundy, no pokiaľ podložie nie je ideálne, alebo s plynovým pedálom narábate necitlivo, môže nastať strata gripu kolies prednej nápravy. Nečudo, že nový Ioniq 5 od Hyundai už ponúka koncepciu pohonu zadných kolies.

Hyundai Kona Electric+.
Zdroj: Filip Kadlečík

 Až na detail, ktorý si všimnete iba pri snahe o dynamickú jazdu, je pohonný reťazec Hyundai Kona Electric na vysokej úrovni. Kľúčovou vlastnosťou e-áut by mala byť efektivita a tú tu okrem iných pomáha dosahovať aj tepelné čerpadlo, ktoré vďaka zberu prebytočného tepla z elektrických obvodov a akumulátora umožňuje vykurovať kabínu bez zásadného negatívneho vplyvu na spotrebu vozidla a tým pádom aj jeho dojazd. Možno aj preto sa dá s elektrickou Konou jazdiť so spotrebou v rozmedzí od 16 kWh/100 km do 18 kWh/100 km bez akejkoľvek výraznejšej snahy a kompromisov na strane komfortu.