Hlavnou novinkou aktualizovaného modelu i30 je v skutočnosti pohonné ústrojenstvo, keďže sú teraz všetky motory vybavené 48V mikrohybridizáciou, ktorá pomáha pri akcelerácii alebo štartovaní. I keď je doba taká aká je a všetci navôkol riešia znižovanie emisií, Hyundai svoju ponuku naftového agregátu stále drží nad vodou, aj keď iba výhradne s karosériou kombi.
Nie je žiadnu novinkou, že niekoľko jeho hlavných rivalov prednedávnom vydalo novú generáciu, medzi najvýraznejšími je to Seat Leon alebo VW Golf. I 30 na rozdiel od nich nemá hybridný variant s možnosťou zapojenia do zásuvky. Ale to vôbec nevadí, ide predsa o facelift a tým pádom zostáva aj použitá platforma rovnaká s tou, ktorá vyšla ešte v roku 2017.
Kórejčan českej výroby pôsobí veľmi európsky a svojimi proporciami zanecháva dobrý dojem. Pri pohľade na prednú časť dáva auto okamžite najavo identitu pomocou veľkého chrómového znaku. Tým pádom je predok auta výraznejší, no nekričí si o pozornosť.
Vďaka masívnej maske a zúženým LED svetlometom pôsobí auto športovo a práve jemnejšia lesklá čierna mriežka chladiča sa dobre hodí k celku. Toto je výsada výbavy N-Line, takže v ostatných verziách by ste ju hľadali márne. Špecifikom tejto výbavy sú aj agresívnejšie tvarované blatníky, odznaky N-Line a červené prešívanie v interiéri.
V kabíne si tí pozornejší všimnú, že výduchy klimatizácie sú o niečo tenšie. Všímavé oko už nebudete potrebovať pri pohľade na nové prístrojové vybavenie so 7-palcovou digitálnou obrazovkou a multimediálny systém, ktorý zobrazuje 10,25-palcový displej. Povrchová úprava je na dobrej úrovni a ľahko sa s ňou manipuluje, no možno by nebolo na škodu dať pod tlačidlá iný povrch, aby sa lakovaný rám nezacapkal odtlačkami tak rýchlo.
Z miesta vodiča sála pohodlie, keďže výbava N-Line je dodávaná so športovými sedadlami a tie dokážu podporiť aj pri dlhších výletoch. Podobne je na tom aj zadná lavica, na ktorej majú pasažieri veľkorysý priestor na nohy, no vyšší cestujúci sa budú cítiť trošku stiesnene. Okrem toho tu nájdete stredovú lakťovú opierku, ktorá má pre cestujúcich vzadu nachystané dva držiaky na nápoje a malý otvor pre vstup do kufra.
1,6-litrový agregát s výkonom 100 kW (136 k) nemá síce dychberúcu silu, ale medzi dvoma každodennými bodmi príjemne dopĺňa povrchovú úpravu N-Line a ponúka celkom živé dynamické vnemy, keď nadíde čas na rekreáciu. Tým, že má krútiaci moment 320 Nm, dokáže prekvapiť aj s naloženou posádkou a pritom sa stále chvastať spotrebou 6,2 l/100 km.
Je jasné, že najväčším lákadlom kórejského kombi bude štedrý objem batožinového priestoru, v ktorom máte až 602 litrov na usporiadanie nákladu bez sklopenia zadných sedadiel. Pokiaľ potrebujete zabrať viac miesta a sedadlá sklopíte, kufor narastie na 1650 litrov.
Nadšencov športovej línie ale nepoteší fakt, že táto karoséria ako jediný potomok rodiny N-Line nemá úpravu podvozka, ktorý by ju priblížil k zemi. Ale ruku na srdce, skutočne sa potrebujete v rodinnom kombíku cítiť prilepený k asfaltu a sťažovať si nasadanie? Podľa mňa nie. A práve vďaka tomu sa vám auto odvďačí komfortnou a mäkkou jazdou, pričom ani v zákrutách nestráca stabilitu.
Jediným votrelcom, ktorý bude spomínaný dobrý dojem kaziť, je úroveň odhlučnenia. Nejedná sa ani tak o naftový motor, ten vo vnútri prakticky nevnímate. Skôr ma prekvapilo slabé odhlučnenie smerujúce od kolies, ktoré nie je práve symfóniou, ktorú chcete počúvať každý deň. Problém ale dokážete vyriešiť zakúpením dodatočného tlmenia, ktoré našťastie nevyjde na stovky eur a je skutočne efektívne.
Spoločnosť Hyundai sa pri navrhovaní tohto modelu pozorne dívala na konkurenciu. Nie preto, aby kopírovali prvky, ktoré majú dobré, práve naopak. Aby zistili, kde protivníci segmentu premeškali svoju príležitosť. Úroveň výbavy aj ovládanie sú zásadnými pozitívami, rovnako ako takmer nepostrehnuteľný účinok hybridného systému.