Hyundai i30 Fastback N.

Testy Test Hyundai i30 Fastback N: Priameho súpera nemá, ale aj tak by ho v bitke asi porazil

Celkové hodnotenie
Plusy
  • neprehliadnuteľný dizajn
  • perfektný motor i podvozok
  • pomerne priaznivá cena
Mínusy
  • trochu fádny interiér
  • absencia samočinnej prevodovky
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

4.9. 17:30 Kompaktný liftback stojí o 800 eur viac než východiskový variant. Ponúka o niečo viac štýlu i miesta v batožinovom priestore, pričom strieľa a jazdí rovnako výborne.

01. Exteriér 86%

V segmente hot-hatchov predvlani narobil poriadny víchor Hyundai i30 N. Šlo síce o sériovú prvotinu novej divízie, no tento štart bol viac než úspešný. Slovenský trh nie je v tomto smere výnimkou. Kórejský zelenáč sa predajmi okamžite prepracoval na čelo rebríčka, za čo môže najmä kombinácia veľkej zábavy za volantom s rozumnou cenou. Automobilka ju momentálne servíruje v dvoch baleniach.

Pôvodný hatchback nesúci písmeno N debutoval zároveň s í-tridsiatkou označenou ako Fastback a tieto dve verzie sa pred necelým rokom spojili. Výsledok sa už aktuálne preháňa aj po slovenských cestách. Jeden exemplár sme preto podrobili testu, s typickou pastelovou modrou farbou a výkonnejším vyhotovením Performance. To si aj na našom území volí valná väčšina zákazníkov.

Po perfektnom hot-hatchi sme otestovali aj jeho brata s prívlastkom Fastback.
Po perfektnom hot-hatchi sme otestovali aj jeho brata s prívlastkom Fastback.
Zdroj: Marek Pokrývka

Z dizajnového hľadiska má tento model čím osloviť. Má rovnaký agresívny bodykit ako východiskové vozidlo, s výnimkou zadného nárazníka obsahujúceho trojuholníkové hmlové svetlo. To je náhradou za identicky tvarované brzdové svetlo použité na origináli. Tam bolo súčasťou pevného krídla, ktoré pri karosérii s klesajúcou strechou nahrádza výrazný spojler na veku batožinového priestoru.

Vďaka týmto prvkom spolu s charakteristickým lakom je toto vozidlo na ceste ťažko prehliadnuteľné a jeho výfuk zasa nie je jednoduché ani prepočuť. No nie všetko je tu len pre efekt. Podľa výrobcu má liftback o štipku lepšiu aerodynamiku než hot-hatch, ale taktiež priaznivejšie rozloženie hmotnosti. Odlišnosti sú však reálne len malé. Ani celková hodnota veľmi nerástla, rozdiel dosahuje iba 11 kilogramov. A to aj napriek o niečo dlhšej zadnej časti s objemnejším kufrom.

Video

Diskusia