TESTY Test Hyundai i30 Fastback N: Priameho súpera nemá, ale aj tak by ho v bitke asi porazil

06. Záver 87%

Hyundai i30 Fastback N nás iba utvrdil v tom, že športová verzia kórejského kompaktu sa naozaj podarila. Bez ohľadu na karosériu. Okrem návykového zvuku osloví vodiča aj perfektnou prevodovkou či brilantnými jazdnými vlastnosťami, ale tiež dostatočným pohodlím a praktickosťou na každodenné používanie. Čerešničkou na torte je celkom príjemná cena.

Kórejské eNko je výborné s obomi dostupnými verziami karosérie.
Kórejské eNko je výborné s obomi dostupnými verziami karosérie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Za štýlovejší tvar a väčší kufor si automobilka pýta 800 eur navyše. To nie je žiaden prelomový rozdiel, vozidlo aj tak vyjde lacnejšie než jeho potenciálni konkurenti. Ktorí to sú? Priameho súpera Fastback N nemá, koncepčne a výkonom sú možno najbližšie modely Audi S3 Sedan či Mercedes-AMG CLA 35. V oboch prípadoch však hovoríme o podstatne drahších štvorkolkách od prémiových značiek. Zatiaľ je teda Hyundai bez skutočného soka, ale aj tak by ho asi v bitke o zákazníka porazil. Kórejský výrobca jednoducho svojím eNkom trafil do čierneho.

Tomuto modelu možno vytknúť snáď len dve veci: fádnejšie interiérové materiály a absenciu samočinnej prevodovky. A to aj napriek prítomnosti vynikajúceho manuálu. Aktuálne stále viac vodičov preferuje pohodlné automaty a vďaka tejto alternatíve by mohol Fastback N dosiahnuť ešte väčší predajný výtlak. Podľa zákulisných šumov sa však možno už onedlho dočkáme dvojspojky...

Hyundai i30 Fastback N.

Celkové hodnotenie

Dizajn
86%
Interiér
76%
Motor, spotreba
94%
Jazdné vlastnosti
85%
Cena
92%

Video

Diskusia