TESTY Test Hyundai i30 Fastback N: Priameho súpera nemá, ale aj tak by ho v bitke asi porazil

04. Podvozok 85%

Pneumatiky mali pozitívny vplyv aj na jazdné vlastnosti. Na hot-hatch sme totiž mali šťastie v zimnom období a sezónne papučky ho niekedy limitovali. S letnými gumami Pirell P Zero sme si mohli vychutnať všetky schopnosti výborne nastaveného podvozka tak ako pri prvej jazde na okruhu.

Vďaka adaptívnym tlmičom si eNko zachováva slušnú úroveň pohodlia aj s týmto profilom gúm.
Vďaka adaptívnym tlmičom si eNko zachováva slušnú úroveň pohodlia aj s týmto profilom gúm.
Zdroj: Marek Pokrývka

O poznanie lepšie držiace obutie umožňuje kórejskému vozidlu hltať pokrútený asfalt ešte vyšším tempom. Zákruty s ním možno prejsť prísne neutrálne s len drobnými a ľahko skorigovateľnými náznakmi nedotáčavosti, s ktorými najmä pri výjazdoch bojuje samosvorný diferenciál. Ten sa pod plynom výborne stará o prenos sily dvojlitra na vozovku.

Fastback N sa spoza volantu podľa nás takmer neodlišuje od služobne staršieho súrodenca. Hmotnosť sa zmenila zanedbateľne a na rozoznanie jej odlišného rozloženia by sme asi potrebovali obe autá vedľa seba na okruhu. Hovoriť možno nanajvýš o jemne stabilnejšom charaktere zadnej nápravy. Inak sa nezmenilo nič, ostrý Kórejčan výborne reaguje na pokyny príjemného volantu, perfektne drží stopu a brzdí spoľahlivo i čitateľne.

Jazdné režimy výrazne menia charakter ostrého kórejského vozidla.
Jazdné režimy výrazne menia charakter ostrého kórejského vozidla.
Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnako ako v minulosti musíme pochváliť úroveň pohodlia. Na auto tejto kategórie a devätnásťpalcové kolesá dokáže Fastback N v komfortnom režime slušne tlmiť nerovnosti, aj keď tuhšie celkové naladenie určite nezaprie. A pri športovom móde citeľne stvrdne. Preto je výbornou voľbou individuálny mód umožňujúci presnejšie nastavenie charakteru.

Video

Diskusia