01. Exteriér 90%

Malý kórejský hatchback bol od samého začiatku vnímaný vcelku prijateľne – ponúkal dostatok priestoru, príjemný dizajn a aj preto si k nemu našlo cestu veľké množstvo zákazníkov. O potvrdenie statusu sa postarala druhá generácia, ktorá profitovala aj z faceliftovanej verzie. S treťou generáciou však Hyundai spravil veľký krok smerom k prémiovej triede, aj keď sa bavíme o vozidle za „rozumnú cenu“.

Nebudem klamať ak poviem, že dizajn exteriéru je pomerne avantgardný. Kým predchádzajúcim generáciám dominovali plynulé a nenápadné línie, nový model je založený na priamych a ostrých krivkách. Narástol trochu do výšky aj do šírky, no tentoraz za priblížil k zemi o viac ako 2 centimetre. To mu dodalo dynamickejší vzhľad a keďže sa predĺžil aj rázvor o 10 mm, v aute sa sedí o niečo pohodlnejšie.

Hyundai i20
Zdroj: Eva Karolčíková

Prednou časťou sa Hyundai trafil do čierneho a patrí medzi najsilnejšie stránky dizajnu celého auta. Je lemovaná agresívnymi optickými blokmi, ktoré využívajú LED technológiu. Na rozdiel od iných automobilov ale nie je lúč LED svetla viditeľný priamo v optike, ale je premietaný zhora do zrkadiel, čím poskytuje zreteľný svetelný podpis.

Zadná časť vozidla môže byť pre niekoho až príliš predimenzovaná a buď ju budete milovať, alebo nenávidieť. Najkontroverznejšie tu pôsobia zadné svetlá, ktoré majú typický ázijský nádych, no ich umiestnenie vyvoláva pocit, že sú príliš nízko a auto to opticky zvyšuje. Kombinácia rôznych kriviek ale v skutočnosti vyzerá veľmi dobre.

Hyundai i20
Zdroj: Eva Karolčíková

Vzhľadom na očakávanú N-kovú verziu modelu i20 sa na spodok zadného nárazníka dostala športová lišta, ktorá pripomína difúzor. Takže aj keď niekto nevie, čo sa nachádza pod kapotou tohto malebného automobilu, bude stále pôsobiť energicky. To bol zrejme aj zámer dizajnérov. V modrej metalíze pôsobí dvadsiatka v rôznych svetelných podmienkach ako chameleón, keďže občas chytá nádych fialovej farby, takže nie je fádna ani nudná.