Moja práca ma na Bayone vyhnala aj na diaľnicu a popasoval sa s ňou solídne, no odporúčam ho najmä ľuďom, ktorý s ním budú jazdiť po okreskách a mestách. Je však skvelé vedieť, že ani základná štvorvalcová motorizácia nemá problém vybehnúť na diaľnicu a v relatívnom komforte na nej zhltnúť pár stoviek kilometrov. Zvyšuje to využiteľnosť automobilu a tým aj hodnotu, ktorú ponúka majiteľovi.
Univerzálnosť je celkovo veľmi silnou stránkou kórejského crossoveru. Jeho podvozok je skôr mäkký, čo nenahráva rýchlym prejazdom zákrut, no poteší vás, pokiaľ sa budete pohybovať po nespevnených či rozbitých cestách. Bayon si s nimi vie poradiť veľmi slušne. Solídny je aj interiér vozidla. Iste, niekomu môže prekážať, že je “príliš plastový”, no použité materiály sú tmavé, tvary nápadité, takže fádnosť tu nepripúšťam. Prítomnosť digitálnej prístrojovej dosky je možno plus z hľadiska dnešnej módy, no bežné budíky by tu poslúžili rovnako dobre.
Pekný dizajn však virtuálnemu kokpitu upierať nemožno. Aj tradičný kórejský infotainment potešil svojim vzhľadom i funkčnosťou. S androidovým telefónom si rozumie výborne. Dobre tvarovaný volant sa nápadne podobá na tie, ktoré používajú drahšie modely značky, v skutočnosti však má výrazne lacnejšie tlačidlá. Nevadí, funkčne sú na rovnakej úrovni.
Práve funkčnosť je silnou stránkou modelu Bayon. Nesnaží sa za každú cenu vyzerať ako najštýlovejší crossover v hre, koniec-koncov, aj jeho zvláštne proporcie slúžia jedinému účelu - zvýšeniu priestorovej ponuky v kabíne. To sa konštruktérom podarilo, aj so skromnou dĺžkou 4 180 mm a rázvorom 2 580 mm dokáže Bayon vnútri ponúknuť viac miesta, než niektoré autá vyššieho segmentu.
Batožinový priestor je dobre prístupný, poteší umným umiestnením rezervného kolesa a praktickou využiteľnosťou. Opäť, číselná kapacita 411 litrov možno neohromí, no v praxi sa sem zmestí detský kočík s vaničkou bez toho, aby ste museli manipulovať s platóm a ešte zostane aj nejaký priestor na ďalšie drobnosti. To nie je bežné ani v kompaktnom segmente, kde vozidlá bývajú aj o 20 centimetrov dlhšie. Bayon s priestorom čaruje veľmi pekne. Príjemným bonusom je fakt, že ak chcete auto naložiť po strop, plató batožinového priestoru viete elegantne zasunúť k operadlám sedadiel druhého radu. Šikovné.
Dizajn je otázkou subjektívneho vnímania. Stretávam sa s názorom, že Bayon nie je pekný a v podstate sa s ním aj stotožňujem. Nie je príťažlivý fešák, ale má všetko, čo od moderného auta očakávam. Tešil som sa z prítomnosti vyhrievania sedadiel a volantu, tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu, automatického prepínania svetiel (aj diaľkových), automatickej klimatizácie či asistenta rozjazdu do kopca. Testovaný Bayon považujem za veľmi rozumné auto na každý deň. Práve tým ma príjemne prekvapil.
motor a pohonný systém | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 197 cm3 |
Max. výkon | 62 kW / 84 k |
pri otáčkach | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | 118 Nm |
pri otáčkach | 4 200/min |
Palivo | benzín |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | manuálna päťstupňová |
rozmery, hmotnosti a objemy | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Dĺžka | 4 180 mm |
Šírka | 1 775 mm |
Výška | 1 490 mm |
Rázvor náprav | 2 580 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 155 kg |
Užitočná hmotnosť | 425 kg |
Celková hmotnosť | 1 580 kg |
Objem batožinového priestoru | 411 / 1 205 l |
Objem palivovej nádrže | 40 l |
jazdné výkony | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 13,5 s |
spotreba | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,5 - 5,7 l/100 km |
emisie | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Emisie CO2 | 124 - 129 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Hyundai Bayon 1.2i Family |
---|---|
Základná cena modelu | od 14 490 € |
Základná cena verzie | od 16 390 € |
Cena testovaného exemplára | 17 480 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | R4 |
Zdvihový objem | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 1 197 cm3 |
Max. výkon | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 62 kW / 84 k |
pri otáčkach | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 6 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 118 Nm |
pri otáčkach | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 4 200/min |
Palivo | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | benzín |
Pohon | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | predná náprava |
Prevodovka | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | manuálna päťstupňová |
Dĺžka | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | 4 180 mm |
Šírka | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 1 775 mm |
Výška | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 1 490 mm |
Rázvor náprav | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 2 580 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 1 155 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 425 kg |
Celková hmotnosť | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 1 580 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 411 / 1 205 l |
Objem palivovej nádrže | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 40 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 13,5 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | 5,5 - 5,7 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | 124 - 129 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Hyundai Bayon 1.2i Family | od 14 490 € |
Základná cena verzie | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | od 16 390 € |
Cena testovaného exemplára | |
Hyundai Bayon 1.2i Family | 17 480 € |