Hyundai Bayon by som subjektívne pokojne zaradil medzi najpozitívnejšie motoristické prekvapenia tohto roka. Vždy ma poteší, keď vozidlo dokáže ponúknuť viac, než by som od neho očakával. V malom crossoveri som v rámci testovacieho týždňa najazdil niekoľko stoviek kilometrov, diaľnice nevynímajúc, a ukázalo sa, že na pohľad jednoduché vozidlo dokáže ponúknuť viac, než by si človek myslel.

Hyundai Bayon1.2i M5 Family.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ak sa na pohon tohto automobilu pozriete rečou čísel, neoslní vás. Päťstupňová manuálna prevodovka už je retro. Motor s výkonom 62 kW (84 k) taktiež nepatrí medzi hviezdy, čo dokazuje aj fakt, že na akceleráciu z 0 na 100 km/h tento Bayon potrebuje až 13,5 sekundy. Na druhú stranu sa dnes čoraz častejšie hovorí, že kúpiť slušné auto za 20 000 eur je zázrak. Bayon, na ktorý sa pozeráte, stojí 17 480 eur a ponúka dostatočný komfort a technológie, aby sa za ne nemusel ani dnes hanbiť.

Priaznivá je nielen cena, ale aj náklady na prevádzku - napriek prítomnosti iba päťstupňovej prevodovky som tu pri bežnej jazde nameral najvyššiu spotrebu na úrovni 5,9 l, a to bolo pri diaľničnej stotridsiatke. Väčšinou sa apetítom zmestíte medzi 5,2 - 5,5 l/100 km. Navyše možno očakávať, že priaznivé budú aj prevádzkové náklady - atmosférický štvorvalec je relatívne jednoduchý a nekomplikuje ho turbodúchadlo a s ním súvisiace komponenty, ktoré síce zvyšujú výkon, ale aj pravdepodobnosť poruchy.

Hyundai Bayon1.2i M5 Family.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ja som si jazdu s kultivovaným štvorvalcom užíval, pri nízkych otáčkach je úsporný a primerane tichý. Ak od neho človek potrebuje ťah musí vyhnať ručičku digitálneho otáčkomera minimálne k číslici “4” a vyššie. S päťstupňovou manuálnou prevodovkou motor na diaľnici pri tempe 130 km/h pracuje na 4 050 ot./min., čo je na súčasnosť neobyčajne vysoká hodnota. S ňou sa spája aj vyšší hluk v kabíne, no ten napriek cenovo dostupnej orientácii vozidla rozhodne nie je neznesiteľný.