Na slovenský trh nedávno prišla Honda Jazz štvrtej generácie. Japonci pri nej zvolili netradičnú stratégiu, ponuku totiž obmedzili na hybridný pohon. Na druhej strane ju však rozšírili o vyhotovenie Crosstar s terénne štylizovaným kabátom a zvýšeným podvozkom. Práve tento model sme mali nedávno možnosť komplexne otestovať a krátko na to k nám zavítal štandardný kúsok. Pri ňom sme sa sústredili najmä na rozdiely medzi dvojicou.

Malý hatchback prišiel v porovnaní s predtým skúšaným vozidlom o tri centimetre svetlej výšky, ale tiež strešné lyžiny a tmavé plastové časti bodykitu doplnené striebornými detailmi. Jeho vzhľad výrazne ovplyvnil predný nárazník i maska chladiča. Crosstar totiž dostal klasicky koncipovaný gril, kým bežná verzia má logo Honda na lakovanom dielci a vzduch nasáva len cez tenkú štrbinu pod ním. Okrem toho jazdí na odlišných kolesách.

V prednej časti sa klasický Jazz od verzie Crosstar nápadne líši.
V prednej časti sa klasický Jazz od verzie Crosstar nápadne líši.
Zdroj: Marek Pokrývka

Svojmu súrodencovi sa bežný Jazz imidžom nevyrovná, no za nudný jeho dizajn určite nemožno označiť. V červenej metalíze podľa nás vyzerá sympaticky. Hoci jeho silueta zaváňajúca segmentom MPV nemusí chutiť každému, prináša nesmierne praktický interiér disponujúci okrem iného tzv. magickými zadnými sedadlami. Testované exempláre sa od seba zvnútra líšili najmä materiálmi.

V rukách sme teraz mali variant Executive, ktorého čalúnenie kombinuje hodnotne pôsobiaci textil s kontrastne prešívanou kožou. Inak sme v kabíne nezaznamenali žiadne väčšie rozdiely. V preklade to znamená špičkovú ponuku miesta, množstvo odkladacích priestorov i výrazne modernejší multimediálny systém než doteraz. Na najlepších však tento infotainment stále nemá.

Interiér hatchbacku vyniká najmä vzdušnosťou a praktickosťou.
Interiér hatchbacku vyniká najmä vzdušnosťou a praktickosťou.
Zdroj: Marek Pokrývka

Drobné odlišnosti medzi skúšanými verziami sa týkali vybavenia. Oproti vyhotoveniu Crosstar sme mali navyše sledovanie mŕtveho uhla a vyhrievaný volant, ale chýbalo ozvučenie s ôsmimi reproduktormi a subwooferom. Vďaka tomu zasa narástol batožinový priestor. No nejde o nič svetoborné, objem sa zväčšil o zanedbateľných 6 litrov na celkových 304 l.