04. Podvozok 82%

Medzi hatchbackmi s dĺžkou podliezajúcou štyri metre celkom jednoznačne vedie predný pohon, Honda e však stavila na zadnú nápravu. Čo to znamená v praxi? V prvom rade ohromnú obratnosť, vďaka veľkému uhlu vytočenia riadených kolies má elektromobil polomer otáčania iba 4,3 metra. Parkovanie či prepletanie sa úzkymi uličkami je vďaka tomu lahôdka.

Napriek svojej vyššej hmotnosti je Honda e príjemne agilná.
Zdroj: Marek Pokrývka

Manévrovanie so šikovnou Japonkou uľahčuje riadenie s variabilným prevodom. Napriek silnému účinku posilňovača ponúka aj nejakú odozvu, čo vodič ocení pri dynamickej jazde. Tá elektromobilu vôbec neprekáža. Práve naopak, medzi elektromobilmi patrí medzi najzábavnejšie. Driftovanie tu však nečakajte. Stabilizačný systém sa nedá úplne vypnúť a hoci mierne pohodenie zadkom na vlhkom povrchu vodičovi povolí, jazda dverami napred mu veľmi nevonia.

Honda sa správa agilne napriek tomu, že vzhľadom na svoj pôdorys má riadnu nadváhu. Podľa európskej normy váži v pohotovostnom stave vyše 1,6 tony. Ťažisko je však umiestnené nízko, v zákrutách sa teda karoséria veľmi nenakláňa. K tomu prispieva tuhšie nastavené pruženie. Na sedemnásťpalcových kolesách je komfort akceptovateľný, podvozok s nezávislým zavesením kolies nerovnosti dobre filtruje. Navzdory krátkemu rázvoru sa tu netreba báť poskakovania či veľkého buchotu od kolies.