03. Pohon 85%

Honda e nás prekvapila automatickým štartovaním. Po odomknutí, zatvorení vodičových dverí a zapnutí bezpečnostného pásu sa samostatne zobudí, stačí už len tlačidlom zvoliť režim D alebo R. Vozidlo ponúka na výber dve verzie elektromotora. Obe produkujú maximálny krútiaci moment 315 Nm, kým výkon má vrchol 100 kW (136 k) alebo 113 kW (154 k). My sme testovali silnejší variant Advance. Podľa papiera akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 145 km/h.

Nabíjací port umiestnili Japonci neštandardne do stredu kapoty.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hoci tieto čísla nevyzerajú nijak výnimočne, vďaka okamžitému nástupu sily pôsobí Japonka príjemne dynamicky. Obzvlášť v športovom režime upravujúcom reakcie plynového pedála. Honda reaguje na jeho povely veľmi živo najmä v mestských rýchlostiach, pri ktorých dokáže aspoň na chvíľu potrápiť nejeden hot-hatch. Na plnohodnotnú bitku s benzínovými súpermi však sily dosť nemá. No aj keby bola výkonnejšia, pri dlhšie trvajúcom súboji by mohla naraziť na nedostatok energie.

Elektromobil disponuje akumulátorom s celkovou kapacitou 35,5 kWh. Na dnešnú dobu to nie je nič extra, podľa normy WLTP by to malo vystačiť na prejdenie 210 kilometrov. V praxi vidíme ako reálny dojazd 150-170 km. Dve stovky by sa dali dosiahnuť vyslovene “eko” štýlom jazdy, najmä pri dôslednom využívaní rekuperácie ponúkajúcej štyri rôzne úrovne. Ovládajú sa pádlami za volantom. Honda ponúka aj systém jazdenia jednou nohou, teda (takmer) bez používania brzdového pedála. Tento mód však treba aktivovať po každom naštartovaní.

Na mestské použitie predurčuje Hondu aj veľkosť batérie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Malý hatchback je jednoznačne určený najmä do mesta, v ktorom počas nášho testu čerpal elektrinu priemerným tempom 16,5 kWh/100 km. Mimo ulíc klesol apetít k hranici 14 kilowatthodín. Horšie na tom bola diaľnica, jazda maximálnou povolenou rýchlosťou znamenala spotrebu 22 kWh na sto kilometrov. Spomalenie na úroveň 110 km/h prinieslo prijateľnejší odber na úrovni 16,8 kWh.

Honda čerpá energiu cez netradične umiestnený port pod lesklým čiernym krytom uprostred prednej kapoty. Nabíjať ju môžete jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW, pri ktorom sa dokáže batéria naplniť za zhruba hodinu. V praxi sme sa napríklad za rovných 50 minút dostali z 11 na 98 %. Samozrejme, vozidlo možno pripojiť aj do klasickej siete, pričom palubná nabíjačka poskytuje výkon 6,6 kW. Za hodinu dokáže do akumulátora dostať približne 5 % kapacity.