02. Interiér 92%

Kombinácia retro riešení s technológiami 21. storočia pokračuje vo vnútri chutného elektromobilu. Jeho hlavnou hviezdou je nápadne hranatá palubná doska s vydarenou imitáciou dreva, závan minulosti podporuje dvojramenný volant, absencia prepojenie palubovky s centrálnym tunelom či textilné čalúnenie doplnené hnedými bezpečnostnými pásmi.

Jednoznačnou dominantou interiéru je pätica obrazoviek.
Zdroj: Marek Pokrývka

Kontrastom k retro detailom je pätica displejov roztiahnutých na takmer celú šírku kabíny. Krajné patria kamerám, ktoré nahrádzajú spätné zrkadlá. Toto riešenie sa nám páčilo viac než v nedávno testovanom Audi e-tron Sportback. Šesťpalcové obdĺžniky sú väčšie a umiestnené viac v zornom poli vodiča, v ktorom na rozdiel od nemeckého SUV nemá samotné kamery. Z hľadiska kvality zobrazenia naopak Honda trochu stráca. Obraz je ale dostatočne ostrý a nesklame ani v zlých poveternostných podmienkach.

Na bočných obrazovkách sa pri zapnutí smerovky zobrazia pomocné čiary, ktoré uľahčujú odhad vzdialenosti a možno ich aktivovať aj manuálne pomocou tlačidla na páčke za volantom. Za ním je okrem toho 8,8-palcový prístrojový panel. Graficky sa viac-menej zhoduje s dielcom použitým v type Jazz, spoločné rysy má aj multimediálny systém. Ten využíva dva najväčšie displeje s priemerom 12 palcov.

Infotainment urobil oproti starším modelom tejto značky viaceré kroky vpred. Jemnosťou grafiky či rýchlosťou odozvy však stále na viacerých konkurentov stráca, no tieto nedostatky v prípade batériového hatchbacku vyvažuje veľkosť obrazoviek a množstvo dostupných funkcií. Niektoré sú počas jazdy prekvapujúco zablokované aj pre spolujazdca.

Honda e poslúži aj ako mobilná kancelária či dokonca herňa.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na obrazovkách možno okrem bežných prvkov zobraziť aj simuláciu akvária či obraz z hernej konzoly. V interiéri je totiž okrem USB portov aj rozhranie HDMI a plnohodnotná 230 V zásuvka, ktorá poskytuje výkon 1 500 W. Na druhej strane nás trochu sklamala klimatizácia len s jednou zónou. Chýbala nám tiež lakťová opierka, medzi sedadlami je okrem tlačidiel ovládajúcich prevodovku či jazdné režimy len otvorený delený priečinok.

Honda má síce viacero odkladacích priestorov, všetky sú však malé a napríklad fľašu väčšiu než 0,75 l niet kam uložiť. Samotný interiér svojím objemom nesklame. Pre uloženie batérie má síce nápadne vysokú podlahu a žiaden vnútorný prah, ale stiesnene sme sa v ňom necítili. Dokonca ani na jednoduchších zadných sedadlách určených pre dvojicu pasažierov. Pred kolenami sme mali pár centimetrov rezervu a to isté platilo pre oblasť hlavy, čo nás príjemne prekvapilo. Navonok totiž vyzerá byť zadná časť tohto hatchbacku skromne dimenzovaná.

Batožinový priestor elektromobilu má skromné proporcie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Pasažieri sa na miesto sťažovať nemusia, to však neplatí pre batožinový priestor. Ten patrí medzi hlavné slabiny tohto vozidla. Bežne ponúka 171 litrov, pričom z jeho objemu ešte ukrajuje náradie či dodatočná kabeláž. Pod podlahou zostalo miesto len na lepiacu sadu pre pneumatiky a pár drobností. Sklopenie sedadiel zväčšuje kapacitu na 861 l, treba ale rátať so schodíkom za operadlami i veľkými vybratiami v oblasti kolies. Na kufri nás trochu hnevalo plató. Je veľmi ľahké a má masívny okraj, ktorý sa pri otvorení rád zachytáva o čalúnenie a zostáva vo vyklopenej polohe.