Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD Lifestyle.

Testy Test Honda CR-V: Aká je so sedemmiestnym interiérom a pohonom 1.5 VTEC Turbo AWD?

Celkové hodnotenie
Plusy
  • veľký priestor pre pasažierov
  • dobrý pohon všetkých kolies
  • pohodlný podvozok
Mínusy
  • zastaralý infotainment a volič prevodovky
  • vyššia spotreba benzínu
  • 7-miestny variant len s jednou výbavou
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

27.11. 16:23 Piata generácia populárneho japonského vozidla ponúka po prvýkrát tretí rad sedadiel. Tento variant sme si vyskúšali s prepĺňaným benzínom, ktorý má v kombinácii s bezstupňovou prevodovkou takmer dvesto koní.

01. Exteriér 86%

Vlaňajším kráľom triedy SUV na slovenskom trhu sa z hľadiska predajných čísel stal Hyundai Tucson. Globálnemu rebríčku však nevládne, prvenstvo drží Honda CR-V. Tá vstúpila do ohromne populárneho segmentu už v roku 1995. Aktuálne sa montuje vo svojej piatej generácii, ktorú sme pred niekoľkými mesiacmi prevetrali. Najprv netradične v hybridnej verzii.

Model disponujúci zaujímavo fungujúcim pohonom i-MMD má podľa japonského výrobcu nahradiť turbodiesel, ten totiž definitívne skončil. Jedinou alternatívou k hybridu tak je prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Nedávno sme si ho mali možnosť vyskúšať, pričom špecifikom bola sedemmiestne konfigurácia interiéru.

V piatej generácii pôsobí Honda CR-V robustnejšie, než je v skutočnosti.
V piatej generácii pôsobí Honda CR-V robustnejšie, než je v skutočnosti.
Zdroj: Marek Pokrývka

Dvojica testovaných automobilov sa od seba navonok odlišovala takmer len farbou laku a absenciou označení Hybrid, konvenčný benzín má navyše odlišnú spodnú časť zadného nárazníka. Je prispôsobená prítomnosti dvojice okrúhlych výfukových koncoviek. Tie reálne vedú výfukové plyny, nejde teda o žiadnu imitáciu.

Inak zostalo všetko po starom. Honda síce piate vydanie typu CR-V predstavila pomerne dávno a na americkom trhu ju už stihla podrobiť faceliftu, ale v Európe pre neskorší príchod do predaja ešte jeho dizajn nezovšednel. Okrem moderného štýlu podčiarknutého LED svetlami zaujme aj robustným výzorom s veľkými oblúkmi blatníkov.

Do zadnej časti SUV japonská automobilka po prvýkrát montuje extra sedadlá.
Do zadnej časti SUV japonská automobilka po prvýkrát montuje extra sedadlá.
Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek mohutnému vzhľadu Honda nepatrí k najväčším zástupcom svojej kategórie, s celkovou dĺžkou presne 4,6 metra ju napríklad Škoda Kodiaq prerastá o takmer 10 centimetrov. Napriek tomu sa v tejto generácii objavil tretí rad sedadiel. Ten automobilka ponúka po prvýkrát, čo to znamená z hľadiska priestrannosti?

Video

Diskusia