Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.

Testy Test Honda Civic 1.5 Turbo: Za takýmito autami dnes všetci už len smútia, dajte mu šancu

Foto: Filip Kadlečík

29.5. 16:30 KRÁTKY TEST - Hondu Civic Sedan s motorizáciou 1.5 Turbo sme už testovali, no teraz prináša niekoľko noviniek. Zmenila sa k lepšiemu.

S Hondou Civic v prevedení sedan sa poznáme, testovali sme ju približne pred dvomi rokmi. Modelový rok 2020 však hlásil niekoľko noviniek a tak sme sa tradičnému japonskému vozidlu na zúbok pozreli opätovne. Podarilo sa mu napraviť zbytočné chyby, ktoré trápili jeho predchodcu?

Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Takmer identickému Civicu, ktorý sme testovali v minulosti, sme svojho času vyčítali najmä niekoľko nedostatkov v interiéri. Hnevalo nás, že spolujazdec si mohol hlasitosť infotainmentu prispôsobiť iba na dotykovej ploche, čo Honda zmenila. Teraz už má k dispozícii klasický otočný ovládač, s ktorým sa pracuje omnoho intuitívnejšie a príjemnejšie.

Podstatným nedostatkom predchodcu bola nižšia kvalita vyhotovenia interiéru. V testovacom vozidle nebola stopercentne ukotvená lakťová opierka, pri určitých otáčkach motora zasa na oplátku začali rezonovať dvere. Tentokrát už sme ani jeden z týchto nedostatkov nezaregistrovali a Civic tak mohol naplno ukázať, v čom je naozaj dobrý.

Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Honda Civic Sedan s dĺžkou cez 4,6 metra a rázovom na úrovni 2,7 metra nie je malé auto. Patrí síce ešte stále ku kompaktom no radí sa jednoznačne medzi tie najpriestrannejšie. Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí, aj s nadštandardnou výškou, usadia úplne komfortne a bez problémov tu vydržia i dlhú cestu. Sedadlá majú príjemný kožený poťah, mäkké polstrovanie a celkovo pôsobia veľmi luxusným dojmom. To isté aj naďalej platí o celej kabíne.

Na skladbe materiálov si Honda v prípade Civicu dala záležať. Sedan má mäkčený povrch v podstate všade, kam bežne môžete siahnuť. Vynikajúci je i volant, digitálna prístrojovka či usporiadanie stredového tunela a ovládanie klimatizácie. Batožinový priestor s objemom cez 500 litrov je taktiež príjemným benefitom vozidla, ktoré (takmer) nemá chybu.

Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Honda Civic Sedan 1.5 CVT Turbo Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Niektoré veci sa chvalabohu, a niekedy aj žiaľbohu, nemenia. Žiaľbohu, stále platí, že Honda Civic Sedan má podpriemerný infotainment, ktorý sa predovšetkým s európskou konkurenciou nemôže porovnávať ani náhodou. Áno, dokáže splniť vaše základné potreby vo vozidle, no občas mu to trvá a nepracuje sa s ním úplne intuitívne. Na tejto stránke svojich áut by už Honda mohla zapracovať.

Video

Diskusia