Najpredávanejší pickup v Európe kúpite ako úžitkovú verziu XL a XLT s úsporným naftovým štvorvalcovým motorom, ako výrazne luxusný Ranger Platinum s turbodieselovým motorom V6, alebo ako vyslovene športové náradie vo verzii Raptor. Aj ten doteraz poháňal „iba“ vznetový agregát, ktorému tak trochu chýbali športové ambície.
To však už dnes neplatí – Raptor si totiž môžete objednať aj s novým benzínovým šesťvalcom. Ten vyvinula divízia Ford Performance a ide o 3,0-litrový motor EcoBoost V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 292 k a krútiacim momentom 491 Nm, ktorý poskytuje vozidlu fenomenálne schopnosti na ceste i v teréne.
Špeciálne úpravy zabezpečili okamžitú reakciu motora na pokyny plynovým pedálom. Pretekársky systém proti oneskoreniu podobný tomu v superšporte Ford GT a v modeli Focus ST, umožňuje rýchle vytvorenie plniaceho tlaku na počkanie. Nový systém udržiava turbodúchadlá v chode ešte tri sekundy po tom, čo vodič zloží nohu z plynového pedála, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie pri výjazde zo zákruty alebo pri preradení, keď vodič opäť šliapne na plynový pedál.
Viac fotografií nájdete vo fotogalérii
Naša spotreba? O čosi menej ako udáva výrobca – 13,6 l/100 km.
Prepracované odpruženie s 2,5-palcovými vnútornými obtokovými tlmičmi Fox Live Valve z dielne divízie Ford Performance zhltne akúkoľvek nerovnosť pod vami, obrovské kolesá vybavené špeciálnymi terénnymi pneumatikami drží vždy na vozovke, no nebráni sa ani efektným skokom cez väčšie terénne nerovnosti. Netreba sa ich báť – schopnosť modelu Ranger Raptor zdolávať náročný terén ešte vylepšuje kvalitná plechová pekne hrubá ochrana podvozka.
Raptor však ponúka nielen jazdný zážitok vďaka športovému motoru a špeciálnym tlmičom, ale aj výrazný sluchový zážitok. Ten prináša elektronicky riadený aktívny výfukový systém, ktorý je exkluzívny v tejto triede vozidiel. Poskytuje nastaviteľný zvuk motora so štyrmi režimami výfuku pre rôzne scenáre jazdy. Na výber máte režim quiet (tichý), normal (bežný), sport (športový) a baja (na dobrodružstvá v teréne). Samozrejme, my sme si najviac užívali práve ten posledný – najvýraznejší profil výfuku z hľadiska hlasitosti aj tónu.
Vo výbave je až celkovo sedem voliteľných režimov jazdy. Nový pokročilý permanentný pohon všetkých štyroch kolies tvorí elektronicky riadená dvojstupňová rozdeľovacia prevodovka a samosvorný predný a zadný diferenciál.
Úplne nový Ranger Raptor má v porovnaní s inými variantmi z rodiny Ranger aj jedinečný rám podvozka a odpruženie. Rad úchytov a výstuží, ktoré sú preň špecifické – to všetko dohromady je zárukou, že tento extrémny pickup zvládne aj tie najnáročnejšie terénne podmienky. A pri tom všetkom skvelo vyzerá a v interiéri ponúka nadštandardný luxus. Ani cena nie je extra vysoká, na pretekársky špeciál...
Naše hodnotenie:
Nový Raptor je výrazne rýchlejší, vyzerá neuveriteľne, je nabitý novými funkciami. Je to najodolnejší Ranger, aký kedy vo Forde vyrobili. Pokojne s ním môžete vyraziť hoc aj na púštne preteky.
motor a pohonný systém | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | V6 |
Zdvihový objem | 2 956 cm3 |
Max. výkon | 215 kW / 292 k |
pri otáčkach | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | 491 Nm |
pri otáčkach | 2 300/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 10-st. automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Dĺžka | 5 360 mm |
Šírka | 2 028 mm |
Výška | 1 926 mm |
Rázvor náprav | 3 270 mm |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 2 454 kg |
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV) | 1 224 x 529 x 1 564 mm |
jazdné výkony | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Max. rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
spotreba | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 13,8 l/100 km |
emisie | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Emisie CO2 | 315 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 |
---|---|
Základná cena verzie | od 71 388 € |
Cena testovaného exemplára | 74 256 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | V6 |
Zdvihový objem | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 2 956 cm3 |
Max. výkon | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 215 kW / 292 k |
pri otáčkach | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 491 Nm |
pri otáčkach | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 2 300/min |
Palivo | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | benzínový motor |
Pohon | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 10-st. automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 5 360 mm |
Šírka | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 2 028 mm |
Výška | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 1 926 mm |
Rázvor náprav | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 3 270 mm |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 2 454 kg |
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV) | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 1 224 x 529 x 1 564 mm |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 7,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 13,8 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 315 g/km |
Základná cena verzie | |
---|---|
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | od 71 388 € |
Cena testovaného exemplára | |
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 | 74 256 € |