Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line X.

Testy Test | Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Reparát v triede B-SUV dopadol na výbornú, no lacný nie je

Celkové hodnotenie
Plusy
  • zaujímavý exteriérový dizajn
  • praktický batožinový priestor
  • výborne naladený podvozok
Mínusy
  • dunenie v nízkych otáčkach
  • vysoká kúpna cena
  • v ponuke chýba automat
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

4.6. 16:16 Crossover americkej značky má príťažlivý vzhľad i prekvapujúco praktický interiér, pričom nesklame ani jazdnými vlastnosťami či výkonom mild-hybridného trojvalca. Zázračne nízku spotrebu však čakať netreba.

01. Exteriér 89%

V ostatných rokoch začala čoraz väčšiu časť trhového koláča tvoriť kategória B-SUV. Ford v nej od roku 2012 reprezentoval typ EcoSport, ktorý vznikol na základe typu Fiesta. Napriek svojmu označeniu ale nie je obzvlášť ekologický ani športový. Neoplýva ani veľkým vnútorným priestorom, hoci má neštandardne vysokú stavbu a polarizujúci dizajn.

Modrý ovál s týmto globálnym produktom v Európe veľa vody nenamútil, automobilka sa preto rozhodla v danej kategórii zvoliť trochu iný recept. Ako základ opäť poslúžil známy hatchback. Namiesto tvarov zaváňajúcich off-roadmi však dostal prednosť dynamicky štýl. Vznikla tak druhá generácia typu Puma. Nedávno sme ju mali možnosť otestovať a to rovno vo verzii tvoriacej aktuálne vrchol cenníka.

Puma vzbudzovala počas nášho testu nečakanú pozornosť.
Puma vzbudzovala počas nášho testu nečakanú pozornosť.
Zdroj: Marek Pokrývka

Nový crossover odkazuje na slávne kupé z 90. rokov nielen označením, ale tiež klesajúcou strechou či mandľovými svetlometmi. Tie majú ale modernú LED grafiku. Susedia pritom s veľkou maskou chladiča, ktorá dáva prednej časti rozjarený výraz. Namiesto šelmy v nás evokoval žabku. Nemyslíme to ako kritiku, skôr naopak. Puma podľa nás vyzerá sympaticky. A hoci by sme ju neoznačili za vyslovene ženské auto, slová chvály sme si počas testu vypočuli najmä z úst nežného pohlavia.

Ford Puma sa šťastne tvári iba spredu, zadok s klesajúcou strechou a masívnym strešným spojlerom pôsobí pomerne agresívne. Dokopy to ale dobre funguje. Najmä v skúšanom vyhotovení, ktoré vymenilo tmavý plastový bodykit za lakované dielce so športovým nádychom. Tieto šaty podľa nás dynamicky tvarovanému vozidlu pristanú oveľa viac než terénne sa tváriaci štandard. Prispievajú k tomu 18-palcové disky, ktoré sú veľkosťou tak akurát.

Video

Diskusia