Ak by som mal za úlohu vybrať čo najkomplexnejší automobil v rámci kategórie SUV, Ford Kuga FHEV s hybridným pohonom by bol rozhodne horúcim kandidátom. Toto auto je poriadne atraktívny balík. Začnime dizajnom, ktorý možno označiť za moderný, svieži a elegantný. Predné full-LED svetlomety síce nemajú najpokročilejšiu techniku na trhu, no svietia obstojne a automatické prepínanie medzi jednotlivými režimami im ide utešene bez osvecovania okolitých automobilov. Navyše v kombinácii s masívnou maskou vyzerajú skvelo. Fakt, že si mnohí laici pri pohľade na Kugu vybavia dizajn Aston Martinu môže byť pre rodinný Ford len lichôtkou.

Ford Kuga 2.5 Duratec FHEV ST-Line X AWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Okrem toho, že skvelo vyzerá, je Kuga aj praktická. Zistíte to hneď pri otváraní dverí, v nich je zabudovaný výsuvný mechanizmus, ktorý vás ochráni pred tým, aby ste nechtiac poškodili vedľa stojace auto. Zároveň však dizajnérom umožnil zachovať čisté línie profilu bez dodatočných plastových líšt. Praktický je aj fakt, že centrálny displej obrazovky dokážete vypnúť jedným hardvérovým tlačidlom tak, aby infotainment ďalej fungoval, no nerušil vás jasom displeja.

Poteší aj obstojné hlasové ovládanie či dedikovaný panel na ovládanie klimatizácie. Toto je kokpit, ktorý musím vychváliť za ergonómiu a aj materiálovú skladbu. Pôsobí kvalitným dojmom a udeľujem mu jednotku s hviezdičkou za to, že nevyužíva moderný vysokolesklý čierny lak, miesto toho využíva dekory so štruktúrou, ktoré majú vyššiu životnosť. Vynikajúca je aj digitálna prístrojová doska s bohatými možnosťami zobrazenia rôznych informácií. Rozhodne v rámci automobilového sveta patrí k výrazne lepšiemu priemeru.

Ford Kuga 2.5 Duratec FHEV ST-Line X AWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Kuga je pripravená aj v oblasti konektivity, ktorá dnes vládne svetu. Apple CarPlay či Android Auto sú samozrejmosťou, o pripojení cez Bluetooth ani nehovoriac. To fungovalo stabilne, čo je pre komfort vodiča dôležité. Pochváliť musím aj audiosystém Bang&Olufsen, ktorý sa predvádza solídnym zvukom. Ak ho však stíšite, neunikne vám, že Kuga je perfektne odhlučnená, čomu pomáha špeciálne čelné sklo, ale napríklad aj dvojité bočné sklá. V kabíne je krásne ticho a to nielen v elektrickom jazdnom režime.

Ford Kuga 2.5 Duratec FHEV ST-Line X AWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Kuga, resp. Ford ako taký, ešte potrebuje pridať čo sa technologickej stránky týka. Inteligentný adaptívny tempomat vie svoju rýchlosť nastavovať na základe značiek, ale aj údajov z GPS, no nebol naň taký spoľah, ako by som si predstavoval. Deaktivoval som jeho rozšírené funkcie a nechal ho iba v režime automatického udržiavania odstupu od okolitých vozidiel a tak fungoval bezchybne. Rovnako aj ďalšie asistenčné systémy, medzi ktorými nechýbalo udržiavanie v jazdnom pruhu či napríklad sledovanie mŕtveho uhla.