Ford Ranger Raptor je špeciálny automobil a cítiť to z každého jeho centimetra. Už samotná karoséria naznačuje, že toto nie je obyčajné auto. Svalnatá predná časť plynulo prechádza do klenutej kapoty, ktorá naznačuje dynamický potenciál tohto pick-upu. Blatníky sú výrazne rozšírené, aby zachytávali blato striekajúce spod kolies, nástupné prahy sú z odľahčenej zliatiny, zachovávajú si preto vysokú pevnosť a odolnosť, no relatívne nízku hmotnosť.

Ford Ranger Raptor 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo A10.
Zdroj: Martin Cyprian/Filip Kadlečík

Vylepšenia nie sú iba o imidži

Celé vozidlo zdobí “bojový” polep nesúci logo Raptor, ktorý podtrhuje jeho výraznú identitu. Pozor však, tento imidžový prvok nie je zadarmo - Ford si za neho účtuje 745 eur. Tento príplatok by sme rozhodne zvážili, nadupaný Ranger budí rešpekt aj bez neho. Naopak, modrú farbu laku by sme nemenili. Jediným vhodným protikandidátom je z nášho pohľadu matná sivá metalíza, ktorá vyzerá podobne dobre.

Ford Ranger Raptor 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo A10.
Zdroj: Martin Cyprian/Filip Kadlečík

Zosilnený nosný rám, 283 milimetrov svetlej výšky, kompletne prepracované nápravy, vypínateľná stabilizácia či nekompromisné All-Terrain pneumatiky BF Goodrich. To je len časť technických vylepšení, ktoré Ford doprial svojmu, beztak veľmi dobrému, pick-upu. Ranger kompletne zmenili, takmer vo všetkom k lepšiemu, no v niečom predsa i k horšiemu.

Pred tým, ako vám povieme o mnohých dôvodoch, pre ktoré si toto auto určite budete chcieť kúpiť, je na mieste zhrnúť si, na čo sa nehodí. Mohlo by sa totiž zdať, že unikátny off-road po špeciálnej kúre zvládne úplne všetko. Pravdou však je, že nekompromisné jazdné vlastnosti so sebou prinášajú aj obeť v podobe limitov praktickej stránky vozidla.