Obraz pred autom do vzdialenosti 25 metrov sníma kamera, ktorá je umiestnená za čelným sklom, a na základe jej pokynov sa pruženie vopred automaticky prispôsobí nerovnosti na povrchu. Perfektne to pracuje až do rýchlosti 130 km/h.

DS 7 Crossback robí to, čo má. Dáva vodičovi pocit, že jazdí na niečom výnimočnom

Jemná starostlivosť o pohodu v kabíne, hoci podvozok stojí na vysokých kolesách. Veľký výkon benzínovo-elektrickej spolupráce v DS7 prebúdza dušu šprintéra, na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Pritom až 58 kilometrov (akumulátor s kapacitou 13,2 kWh) prejde v pomalom tempe čisto na elektrickú energiu.

Zadné 3D svetlá s trojdimenzionálnym motívom s laserovou povrchovou úpravou zvýrazňujú siluetu.
Zdroj: Autobild

V hornej časti palubnej dosky sú elegantné vysúvacie BRM Chronographes R180, pod nimi 12,3-palcová obrazovka. Palubná doska je potiahnutá kožou s diamantovým vzorom a perličkovým prešívaním. Eleganciu vyhotovenia podčiarkujú prvky limitovanej výbavy Black Edition a nejde len o čierne lakovanie karosérie.

Siluetu zvýrazňujú zadné svetlá s trojdimenzionálnym motívom s laserovou povrchovou úpravou a auto stojí na 20-palcových zliatinových diskoch Tokyo v efektnej dvojfarebnej kombinácii. Interiér je v čiernej koži, čo kontrastuje s embosovanými kovovými prvkami Clous de Paris. Ide o spracovanie, ktoré sa obvykle používa pri luxusných hodinkách.

Čierna vládne aj v interiéri Black Edition. Volant je pokrytý kožou.
Zdroj: Autobild

Na krásnych detailoch si dlho môžete pásť zrak. Napríklad na čiernych sedadlách v koži Rivoli s diamantovým vzorom, ktoré sú vypracované do detailov majstrami čalúnnikmi, alebo na troch otočných svetelných full LED predných svetlometoch, ktoré vyzerajú ako šperky. Funkčnosť adaptívneho osvetlenia je zrejmá, ale DS z neho vyrobí aj drobné umelecké diela.

Najviac sme si jazdu užívali v elektrickom režime, keď v kabíne zavládlo ticho. To sa ku grandovi hodí. Dojazd 58 kilometrov sa v reálnych podmienkach skrátil asi na 45 kilometrov, čo však stále stačí na väčšinu každodenných jázd. DS si ráta, koľko prejde s nulovými emisiami. Nám nameralo hodnotu 34 percent.

Čierne sú aj sedadlá s diamantovým vzorom. Už na prvý pohľad vidno masívne boč- né opory.
Zdroj: Autobild

Normovaná spotreba je 1,6 l/100 km, čo je pre plugin hybrid bežný a nič nehovoriaci údaj. Čisto spaľovací motor má normovanú spotrebu 5,6 l/100 km. Nám sa s vyjazdeným akumulátorom nepodarilo dostať pod sedem a pol, ale pri aute s hmotnosťou 1 980 kilogramov to stále považujeme za výnimočne dobrú hodnotu.

Priveľa chvály? Nuž, našli sme aj nedostatky, napríklad nie veľmi príkladne riešenú ergonómiu tlačidiel na stredovom tuneli. Chcete otvoriť okno a zatiahnete si parkovaciu brzdu – nemilé. Novšie modely DS už majú spínače okien na dverách, kde ich automaticky očakávate. Nie najlepšie je umiestnenie centrálneho displeja až pod výduchmi klimatizácie. Je to jednoducho nízko.

Verdikt

Limitovaná edícia pre milovníkov pohodlia a komfortu. Plugin hybrid sa oplatí len tým, ktorí si ho môžu nabíjať doma a najlepšie aj v práci. Elektrický dojazd 58 km je dostatočný na denné používanie.

motor a pohonný systém DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Usporiadanie a počet valcov radový štvorvalec
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon (benzínový motor) 147 kW / 199 k
pri otáčkach 5 500/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 300 Nm
pri otáčkach 3 000/min
Typ elektromotora 2x synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným magnetom
Max. výkon (elektromotor) 162 kW / 220 k
Max. krútiaci moment (elektromotor) 486 Nm
Palivo benzínový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka Automatická
rozmery, hmotnosti a objemy DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Dĺžka 4 573 mm
Šírka 1 906 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor náprav 2 738 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 980 kg
Objem batožinového priestoru 555 / 1 752 l
Objem palivovej nádrže 43 l
Kapacita batérie 13 kWh
jazdné výkony DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Max. rýchlosť 240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
spotreba DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Mesto - počas testu 1,6 l/100 km
emisie DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Emisie CO2 36 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Základná cena modelu od 37 990 €
Základná cena verzie od 51 990 €
Cena testovaného exemplára 56 990 €
Usporiadanie a počet valcov
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 radový štvorvalec
Zdvihový objem
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 1 598 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 147 kW / 199 k
pri otáčkach
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 5 500/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 300 Nm
pri otáčkach
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 3 000/min
Typ elektromotora
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 2x synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným magnetom
Max. výkon (elektromotor)
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 162 kW / 220 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 486 Nm
Palivo
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 benzínový motor
Pohon
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 všetky kolesá
Prevodovka
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 Automatická
Dĺžka
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 4 573 mm
Šírka
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 1 906 mm
Výška
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 1 625 mm
Rázvor náprav
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 2 738 mm
Pohotovostná hmotnosť
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 1 980 kg
Objem batožinového priestoru
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 555 / 1 752 l
Objem palivovej nádrže
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 43 l
Kapacita batérie
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 13 kWh
Max. rýchlosť
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 5,9 s
Mesto - počas testu
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 1,6 l/100 km
Emisie CO2
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 36 g/km
Základná cena modelu
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 od 37 990 €
Základná cena verzie
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 od 51 990 €
Cena testovaného exemplára
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 56 990 €