01. Exteriér 82%

Francúzske autá sa odjakživa spájajú s komfortom, ktorým nad konkurenciou často vynikajú. Platí to aj o koncerne PSA. V prípade Peugeotu sa napríklad populárnemu SUV s označením 3008 darí spájať príjemné jazdné vlastnosti s adekvátnou pohodou na palube. Citroën zasa má svoju vlajkovú loď v podobe príbuzného typu C5 Aircross, ktorý sa ešte viac sústredí na filtrovanie nerovností. Vrchol ponuky však treba hľadať inde.

DS 7 Crossback So Chic PureTech 225k S&S EAT8.
Zdroj: Filip Kadlečík

Značka DS je ako pokropená živou vodou, istý čas o nej príliš nebolo počuť, teraz sa však Francúzi pustili do ofenzívy, ktorú vedie crossover DS 3 Crossback spolu s väčším a luxusnejším SUV DS 7 Crossback. Práve sedmička má byť aktuálnou vlajkovou loďou koncernu a my sme ju už mali otestovať. Nároku si na tento titul právom, alebo sa jej dokáže vyrovnať aj Peugeot či Citroën?

Z hľadiska imidžu, charizmy a vyžarovania je DS 7 Crossback nepochybne lídrom francúzskej ponuky. Má svalnaté tvary, na ceste pôsobí mohutne a prináša i niekoľko nápaditých riešení. Veľmi originálna je predná časť, ktorá nesie LED denné svietenie zabudované do nárazníka a aktívne plne diódové reflektory o poschodie vyššie. Tie pri štartovaní i zastavení ponúkajú impozantnú svetelnú šou, veď si ju pozrite na vlastné oči.

Na prácu predných lediek sa pozerá parádne, čo poviete? Sú prepracované, zrkadlia sa v nich akcenty fialovej farby, vďaka čomu pôsobia ešte luxusnejšie. Ich svetelný podpis je sebavedomý a vyzývavý, tak v konečnom dôsledku pôsobí celé auto, vrátane jeho širokej zadnej časti. Dojem z nej ešte umocňujú úzke a široké koncové svetlá, ktoré sú taktiež stvárnené veľmi zaujímavo a využívajú LED technológiu.

Dizajn tohto auta sa nemusí páčiť každému, my sme sa však s negatívnou reakciou nestreli. Väčšina ľudí je pri pohľade na DS-ko najskôr prekvapená a potom ho začínajú so záujmom študovať. Je sa na čo pozerať, z používateľského hľadiska však máme i výčitku. 

Spomínané predné reflektory sú jednoznačne dizajnovým highlightom tohto vozidla, z hľadiska schopností však obzvlášť neohúria. Svojim pohybom síce sledujú volant a i lúče diaľkových svetiel s dosvitom cez 530 metrov sa podľa neho otáčajú do strán, no chýba im funkcia vyrezávania okolitých automobilov. Keď pred sebou uvidia iné auto, jednoducho zhasnú. Škoda. Rátame, že tento nedostatok vyrieši pravdepodobne až facelift vozidla.