Automobil si ma okrem jazdných vlastností získal aj interiérom. Je minimalistický, vyzerá geniálne a skvelo funguje. Z hľadiska vypracovania je kabína vysoko kvalitná, čo podčiarkujú aj použité materiály. Nájdete tu kožu Nappa v elegantnej hnedej farbe či napríklad skutočné drevo z jaseňa. Palubovka a jej komponenty sú vizuálne nádherné, chválim aj neviditeľné výduchy klimatizácie DS Air, ktoré sú nenápadne umiestnené pod centrálnou obrazovkou.
Francúzi sem dokonca zaviedli niekoľko vysoko inovatívnych noviniek, napríklad dotykovú plochu DS Smart Touch na stredovom tuneli, ktorá slúži na zrýchlenú orientáciu v infotainmente či napríklad písanie pri vyhľadávaní kontaktov. Na jeden dotyk viete vypnúť napríklad systém štart-stop, nastaviť si presnú teplotu klimatizácie či spustiť 360° panoramatický kamerový systém.
Smart touchpad považujem za vynikajúci nápad, avšak ku dokonalosti mu ešte chýba širšia ponuka možností skratiek, napríklad priame zapnutie vyhrievania sedadiel. Aktuálne sa tadiaľto dostanete iba do menu vyhrievania sedadiel a musíte urobiť ešte jeden extra klik. To sú však softvérové detaily, ktoré DS čoskoro určite doladí.
DS 4 je inovátorom aj na poli technológií. Obrazovky majú jemné rozlíšenie, krásny kontrast a reagujú promptne. Napríklad Android Auto funguje spoľahlivo aj pri bezdrôtovom pripojení a načítavanie spojenia prebieha v porovnaní s väčšinou konkurencie rýchlejšie.
Prémiový audiosystém Focal Electra® sa skladá zo 14 reproduktorov a má celkový výkon 690 wattov. Hrá delikátne. Jeho výkony vynikajú aj vďaka perfektnému odhlučneniu, ku ktorému prispieva aj využitie zdvojených skiel s akustickou vrstvou. Šikovný head-up displej by som vedel oželieť, minimalistický virtuálny prístrojový štít jeho funkciu supluje dostatočne.
Samozrejmosťou je najvyššia úroveň bezpečnosti. Stará sa o ňu balík asistenčných systémov Drive Assist 2.0. Jeho prácu som takmer ani nepostrehol, čo je vyznamenanie - asistenčné systémy majú totiž pracovať na pozadí tak, aby si vodič nič nevšimol.
Počas noci váš prehľad zasa zlepší infračervená kamera umiestnená v mriežke DS 4. Jej obraz môžete sledovať na digitálnej prístrojovke, ona sama vás však dokáže upozorniť na chodcov či zvieratá až do vzdialenosti 200 metrov. Prehliadnuť by ste ich však nemali vďaka vynikajúcim matrix-LED svetlometom.
Slabinou kabíny luxusného kompaktu je priestorová ponuka, tá však v tomto segmente ani v prípade konkurentov nie je nijak zázračná. Menej miesta je najmä vzadu v pozdĺžnom smere, väčší by mohol byť aj batožinový priestor. Praktickosť však zvyšuje možnosť umiestniť detskú sedačku so systémom IsoFix aj na sedadlo spolujazdca.
DS 4 je prémiový automobil so všetkým, čo k tomu patrí a v každom ohľade. Je s veľkou pravdepodobnosťou najlepší v kompaktnom segmente. Má všetko, čo sa od luxusného auta očakáva - výnimočné jazdné vlastnosti, prepracovaný a efektný interiér, najmodernejšie technológie a jasnú snahu o inovácie. Nová éra značky DS, ktorej predzvesťou je tento model, sa nemohla začať lepšie.
Mimochodom, exteriérový dizajn DS 4 je kapitola sama o sebe. Ešte nikdy som nedostal toľko reakcií na testovacie vozidlo od náhodných okoloidúcich. Pýtali sa naň všetci, od mladých mužov až po dámy v rokoch. Tento model má neuveriteľné čaro osobnosti.
motor a pohonný systém | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 165 kW / 224 k |
pri otáčkach | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
pri otáčkach | 1 900/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | osemstupňová automatická EAT8 |
rozmery, hmotnosti a objemy | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Dĺžka | 4 400 mm |
Šírka | 2 061 mm |
Výška | 1 490 mm |
Rázvor náprav | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 419 kg |
Užitočná hmotnosť | 571 kg |
Objem batožinového priestoru | 430 l |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
jazdné výkony | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Max. rýchlosť | 235 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
spotreba | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 6,6 - 6,9 l/100 km |
emisie | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Emisie CO2 | 149 - 155 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 |
---|---|
Základná cena modelu | od 28 990 € |
Základná cena verzie | od 42 490 € |
Cena testovaného exemplára | 54 540 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | R4 |
Zdvihový objem | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 1 598 cm3 |
Max. výkon | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 165 kW / 224 k |
pri otáčkach | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 300 Nm |
pri otáčkach | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 1 900/min |
Palivo | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | benzínový motor |
Pohon | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | predná náprava |
Prevodovka | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | osemstupňová automatická EAT8 |
Dĺžka | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 4 400 mm |
Šírka | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 2 061 mm |
Výška | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 1 490 mm |
Rázvor náprav | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 1 419 kg |
Užitočná hmotnosť | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 571 kg |
Objem batožinového priestoru | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 430 l |
Objem palivovej nádrže | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 52 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 235 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 7,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 6,6 - 6,9 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 149 - 155 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | od 28 990 € |
Základná cena verzie | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | od 42 490 € |
Cena testovaného exemplára | |
DS DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8 | 54 540 € |