06. Záver
Z úvodného rande s modelom DS 3 Crossback sme si odniesli zmiešané pocity. Na jednej strane musíme oceniť jeho avantgardný dizajn, ktorý sa preniesol aj do interiéru. V testovanej forme však veľmi nevynikol. Francúz ponúka široké možnosti personalizácie a možno si ho nakonfigurovať tak, aby pôsobil o poznanie luxusnejšie než skúšaný exemplár.
V balení ponúkajúcom svojský štýl sa skrývala známa technika, ktorú využíva viacero produktov koncernu PSA. Kombinácia elektromotora s výkonom 100 kW a batérie s kapacitou 50 kWh sa opäť predviedla v dobrom svetle. Nepotešila akurát spotrebou energie na diaľnici, ku ktorej prispela väčšia svetlá výška. SUV má špecifický podvozok. No jazdí dobre a ponúka viac komfortu než jeho súrodenci. Z hľadiska priestrannosti patrí Crossback k priemeru svojho segmentu.
Pri základnej cene oblizujúcej 40-tisíc nás prekvapila absencia LED svetiel a dvojzónovej klimatizácie. Oproti viacerým konkurentom je pritom model DS 3 drahší, čo vidieť najmä pri porovnaní s koncernovými príbuznými. V skúšanej verzii toho ale veľa navyše neponúka. Preto by sme radšej ušetrili výberom iného modelu zo skupiny PSA alebo ešte trochu investovali do odlišného vyhotovenia dávajúceho príslušnosť dé-es-trojky k prémiovej značke viac najavo.