Francúzsky crossover je originálny pri pohľade z každého uhla. Prednú časť DS 3 Crossback zdobí masívna čelná maska doplnená o technologicky prepracované svetlomety, ktoré vynikajú dizajnom i funkčnosťou.
Full-LED reflektory pri štarte zapôsobia fialovým podsvietením hlavnej šošovky, ale napríklad aj štýlovým diódovým pásom zasahujúcim hlboko do predného nárazníka. Podstatný je však najmä fakt, že disponujú matrix-LED technológiou, ktorá ešte v tomto segmente nie je príliš rozšírená. Ide o prvé svetlomety DS s touto funkciou a rovno ich možno zaradiť medzi najlepšie na trhu. Ich svetelný výkon je pôsobivý, rýchlosť prepínania diód zasa svedčí o výbornom vyladení hardvéru a softvéru, ktorý ich ovláda.
Počas dlhých zimných večerov padne pocit bezpečia plynúci z lepšieho prehľadu o okolí cesty vhod. Skvelé svetlomety stoja 1 600 eur, no odporúčam vám si za ne priplatiť. Zmenia váš pohľad na šoférovanie v noci a ešte aj lichotia imidžu automobilu.
DS 3 Crossback je atraktívne auto aj pri pohľade zozadu, kde sú opäť ozdobou LED svetlá s horizontálnym svetelným podpisom, ktorý automobil opticky rozširuje. Profil crossoveru navodzuje dojem dynamiky, ktorý umocňuje netradičný výstupok karosérie zapracovaný do hornej časti druhých dvier.
Originálny dizajnový element vozidlo odlišuje od akejkoľvek inej konkurencie, no v praxi mierne zhoršuje výhľad zo zadných sedadiel a tejto časti kabíny uberá na vzdušnosti. Oceňujem však, že Francúzi do výstupku zvnútra umiestnili reproduktor a tak nie je úplne nevyužitý. Naopak, pomáha zlepšovať zážitok z výborného audiosystému vozidla. Škoda však, že zadné sedadlá nedisponujú funkciou vyhrievania. V prémii by som ju očakával.
Okrem menej vzdušnej zadnej časti s obmedzenou priestorovou ponukou a malým vstupným otvorom mi na DS 3 Crossback prekážal batožinový priestor, ktorý limituje možnosti využitia automobilu. S objemom 350 litrov dnes neoslní, konkurenti bežne ponúkajú aj o 10 % viac. Ak však zvyknete cestovať iba vo dvojici, tento kufor vám bude v absolútnej väčšine prípadov stačiť. Pár ľudí - či už bez detí, vo veku pred deťmi, alebo s odrastenými deťmi - je z môjho pohľadu ideálnym prototypom vlastníkov tohto vozidla.
To, čo DS 3 Crossback stráca na praktickosti, doháňa z pohľadu kvality a štýlu. Nehovorím pritom iba o vyhotovení kabíny. Vyslovene kvalitné sú aj jazdné vlastnosti, z ktorých je cítiť, že DS si na komforte dá záležať. Automobil je vynikajúco odhlučnený a, vzhľadom na možnosti daného segmentu, perfektne filtruje nerovnosti slovenských ciest. Po týždni strávenom za jeho volantom mi podvozok DS 3 Crossback chýbal. Je až nečakane poddajný a veľmi priateľský voči prianiam vodiča a preferenciám posádky. S komfortom totiž dokáže efektívne prepojiť aj dynamické jazdné vlastnosti.