V príbehu pôvodne zaznávanej značky Dacia patrí kapitola Duster jednoznačne k tým najdôležitejším. Toto lacné SUV si zamilovali zákazníci v mnohých krajinách, vďaka čomu sa mu podarilo postupne prepracovať na popredné priečky predajov. Populárne je aj na Slovensku. V celoeurópskom meradle dokonca vlani obsadilo druhé miesto, väčší odbyt zaznamenal iba Volkswagen Golf.

Druhá generácia rumunského vozidla predstavená v roku 2017 teda úspešne nadviazala na originál. My sme sa s ňou už osobne zoznámili viackrát, aj počas minulého roka sme testovali dva rôzne exempláre. Našimi rukami prešiel variant 1.3 TCe Techroad, neskôr sme sa v krátkosti pozreli na vyhotovenie 1.5 dCi 4x4. Teraz sme sa k populárnemu autu vrátili opäť.

Pod kapotou tohto rumunského SUV pracoval litrový prepĺňaný trojvalec.
Pod kapotou tohto rumunského SUV pracoval litrový prepĺňaný trojvalec.
Zdroj: Marek Pokrývka

Do redakčnej garáže dorazil model 1.0 TCe, ktorý aktuálne plní rolu základu ponuky. Prepĺňaný trojvalec teda nahradil klasickú 1,6-litrovú atmosféru. Zákazníci si ju vyberali nielen pre cenu, ale tiež prísľub spoľahlivosti daný konštrukčnou jednoduchosťou. Nástupca vybavený turbom má z tohto hľadiska ťažkú pozíciu. V teste sme zisťovali, ako sa s ňou popasoval. Vzhľadom na početné skúsenosti s Dusterom ako takým sme sa pritom koncentrovali práve na priestor pod kapotou.