Leon štvrtej generácie už možno nejaký čas vídať aj na našich cestách. Uprostred minulého roka sme ho premiérovo skúšali vo verzii 1.5 eTSI, ktorú sme nedávno podrobili redakčnému testu. Namiesto hatchbacku však šlo o praktickejšie kombi ST. Slovenský importér nám ho následne naservíroval aj pod odlišnou značkou, do rúk sa nám dostal variant Cupra predstavený so štyrmi motorizáciami. Prvý prichádza plug-in hybrid.

Od klasického kombíka rodiny Leon sa testovaný športovo ladený variant odlišuje nielen označeniami, ale tiež polomatným sivým lakom, výplňou masky chladiča, peknými dvojfarebnými kolesami s priemerom 19 palcov či tvarmi oboch nárazníkov. Ten zadný obsahuje imitáciu dvoch párov výfukových koncoviek charakteristickej medenej farby. Poznávacími znakmi modelu eHybrid boli dvierka na ľavom prednom blatníku, ako aj zelená tabuľka evidenčného čísla.

Architektúra interiéru neprešla žiadnymi zmenami, no objavili sa v ňom špecifické materiály obsahujúce medené detaily a dekor pripomínajúci uhlíkové vlákna či brúsený kov. Špecifická je tiež grafika digitálneho prístrojového panela ponúkajúceho plejádu režimov. Rovnako možno rátať s extra funkciami infotainmentu, ktoré prináša športová nátura a tiež elektrifikovaná technika.

Cupra Leon má v interiéri športové predné sedadlá.
Zdroj: Marek Pokrývka

Najvýznamnejším signálom príslušnosti k rodine Cupra sú predné sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou, ktoré ponúkajú solídnu oporu bokov a zároveň príjemnú úroveň komfortu. Nezanedbateľným dôsledkom zaradenia do kategórie PHEV je zasa zmenšený batožinový priestor. Ten nie je taký hlboký ako pri iných verziách, podľa papiera sa scvrkol z 620 na 470 litrov. Pri tejto karosérii je teda stále dostatočne veľký. Prišiel najmä o miesto pod podlahou, kde však zostalo miesto na nabíjaciu kabeláž.